اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات بین‌المللی اختراعات آلمان؛

اختراع براده جذب‌کن مخترع انزلی مدال نقره گرفت

خبرگزاری فارس: اختراع «براده جذب‌کن» مخترع منطقه آزاد انزلی مدال نقره و مقام دوم جهانی مسابقات بین‌المللی اختراعات آلمان را کسب کرد.

اختراع براده جذب‌کن مخترع انزلی مدال نقره گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، پژوهشگر برجسته موسسه مخترعان بین‌المللی منطقه آزاد انزلی ظهر امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: در شصت و سومین دوره مسابقات بین‌المللی اختراعات iENA آلمان که از تاریخ 27 تا 30 اکتبر در شهر نورمبرگ این کشور برگزار شد با اختراع «براده جذب‌کن» در کلاس A مسابقات شرکت کردم.
«پویان پیر دیر» که دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان است علاوه بر کسب مدال نقره بالاترین حکم علمی وزارت علوم کشور رومانی در زمینه اختراعات با عنوان High Scientific and Technological Invention و جایزه ویژه اختراع دوستدار محیط زیست را از آندراس فدرش، رئیس فدراسیون بین‌المللی مخترعان (IFIA) دریافت کرد.
این پژوهشگر و مخترع بین‌المللی افزود: مسابقات بین‌المللی مخترعان iENA آلمان معتبرترین مسابقات اختراعات در سطح جهان است که سالانه زیر نظر دولت فدرال آلمان، سازمان مالکیت معنوی سازمان ملل متحد(WIPO)، فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) و وزارتخانه‌های علوم اعضای اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات حدود 800 اختراع از قطب‌های علمی دانشگاهی جهان و موسسات تحقیقاتی بین‌المللی از 45 کشور مانند ایالات متحده آمریکا، ژاپن، چین، روسیه، فرانسه و... حضور داشتند.
پیردیر با اشاره به دیگر اختراعات در مسابقات مذکور خاطرنشان کرد: از ایران حدود 45 اختراع در این دوره از مسابقات حضور داشت که 12 اختراع حائز رتبه‌های برتر شدند.
عضو رسمی فدراسیون بین‌المللی مخترعان (IFIA) اذعان داشت: مسابقات بین‌المللی مخترعان، اختراعات را طبق موضوع و کیفیت تکنولوژی و تحقیق به‌کار برده شده و حدود 20 کلاس دسته‌بندی می‌کند. 
وی درباره نوع کار دستگاه اختراع خود، ابراز داشت: دستگاه براده جذب کن، گارد «حفاظ» جدیدی است که در واقع با استفاده از میدان‌های مغناطیسی و الکتریکی با مکانیزمی خاص بدون هسته، اقدام به جذب براده‌های تولید شده می‌کند و خطرات موجود برای کاربران و محیط را به حداقل می‌رساند.
پیر دیر، در رابطه با اهمیت دستگاه «براده جذب کن» و نقش آن در ایمنی کار بیان داشت: طبق یک تحقیق دانشگاهی درباره آسیب‌های جسمی کارگران ، 75 درصد آسیب‌های شغلی مربوط به براده‌های فلزی است و طبق این تحقیق یک سوم افرادی که براده فلزی وارد چشمانشان می‌شود مبتلا به کوری کامل یا پارگی قرنیه می‌شوند ضایعه مهمی که مختص به ایران نبوده و در دیگر نقاط دنیا نیز با شدت و ضعف رخ می‌دهد.
به گفته این دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان، استفاده از این دستگاه سبب تأمین امنیت جانی و روانی کارگران در فضای کار شده و در نتیجه میزان بازدهی کاری نیروی انسانی افزایش می‌یابد و به دلیل جمع‌آوری براده خالص از طرف این دستگاه، زمینه استحصال و بازتولید فلز در مصارف مختلف، مصرف در صنایع سرامیک سازی، پزشکی و مصارف کشاورزی فراهم می‌شود. 
وی یادآور شد: به منظور حفظ مالکیت معنوی بین‌المللی، دستگاه اختراع شده به شماره 61551186 در USPTO در تاریخ 25 اکتبر 2011 با عنوان سیستمی برای ارتقای امنیت کاربران دستگاه‌های ساخت و تولید و ماشین افزار فایل شد. 
پیردیر خاطرنشان کرد: به منظور رسیدن به قله‌های علمی بشر و رسیدن به اهداف بلند ایران اسلامی باید از تمام ظرفیت‌های علمی، انسانی، اقتصادی کشور بهره گرفت.
وی با اشاره به اینکه هر نسل در قبال ایران اسلامی دارای تعهد خاصی است، ابراز داشت: اگر جوانان دهه 50 و 60 شمسی در عرصه‌های دفاع و شهادت تمام توان فکری و جانی خود را برای دفاع از این سرزمین مقدس گذشتند، نسل حاضر موظف به تحقق رویاها و آرزوهایی است که آن عزیزان به خاطر آن از عمر گران‌مایه و جان عزیز خود گذشتند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول