اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

راه‌اندازی دفتر ابداعات و اختراعات در علوم پزشکی شیراز

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه‌اندازی دفتر ابداعات، اختراعات و مالکیت فکری این دانشگاه خبر داد.

راه‌اندازی دفتر ابداعات و اختراعات در علوم پزشکی شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز غلامرضا حاتم با اشاره به اینکه این دفتر در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: با راه‌اندازی دفتر ابداعات، اختراعات و مالکیت فکری سعی بر شکوفا سازی و بهره‌گیری هر چه بیشتر از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالای علمی دانشگاه در راستای کاربردی سازی ایده‌ها و نوآوری‌های اعضای هیئت علمی، محققان و دانشجویان نخبه دانشگاه داریم.
وی افزود: در این دفتر علاوه بر خدمات مشاوره‌ای و انجام برخی پی‌گیری‌های علمی، تسهیلاتی نیز ارائه می‌شود که برخی از آنها شامل پی‌گیری دریافت گواهی ثبت اختراع از اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی و پی‌گیری دریافت تاییدیه علمی از مراجع معتبر کشوری مانند بنیاد ملی نخبگان، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی کشور و هیئت ممیزه وزارت‌خانه‌های علوم و بهداشت است.
حاتم بیان کرد: بررسی مقالات به منظور شناسایی و استخراج ایده‌های بالقوه که دارای قابلیت کاربردی شدن دارند و تبدیل آنها به اختراع، ارزیابی و داوری علمی ایده‌ها و اختراعات برای صدور تاییدیه علمی، در اختیار گذاردن امکانات مالی و تجهیزاتی برای تکمیل مراحل ایجاد اختراع و ارتباط با صنعت و پی‌گیری امور تجاری سازی اختراعات ثبت شده از دیگر تسهیلاتی است که در دفتر ابداعات، اختراعات و مالکیت فکری ارائه می‌شود.
وی گفت: این دفتر از آغاز فرآیند ثبت ایده تا زمان صنعتی سازی محصول خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های حقوقی، علمی و اقتصادی را از طرح‌ها دارد.
حاتم همچنین برگزاری کارگاه‌های توجیهی برای ثبت داخلی نوآوری‌ها و اختراعات و نیز انجام ثبت اختراع در خارج از کشور (patent ) را از دیگر برنامه‌های این دفتر ذکر کرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول