اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

ماموریت نخست بسیج کارآمدی نظام دینی است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: کارآمدی نظام دینی و اسلامی ماموریت نخست بسیج در شرایط کنونی است.

ماموریت نخست بسیج کارآمدی نظام دینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی ظهر امروز در همایش تحول اداری و بصیرت که به مناسبت هفته بسیج در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد کارآمدی نظام دینی را ماموریت نخست بسیج در شرایط کنونی عنوان کرد و افزود: بسیج ادارات و سازمان‌ها باید فعال‌ترین بخش هر اداره باشد و بهترین عناصر هر سازمان عضو بسیج باشند.
وی تصریح کرد: امام راحل بسیج را برای پشتیبانی از انقلاب اسلامی و استمرار آن تا نهضت جهانی حضرت ولیعصر(عج) تاسیس کرد.
شفیعی افزود: دفاع مقدس تنها بخشی از دفتر قطور و پرافتخار بسیج است و بسیج مجموعه حرکت خودجوشی است که امام آن را برای پشتیبانی از انقلاب مهیا کردند.
وی با اشاره به تاسیس بسیج در آذر 58 و آغاز جنگ تحمیلی از شهریور 59، ادامه داد: نگاه امام خمینی (ره) این بود که انقلاب اسلامی با توجه به اینکه منافع ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی را به خطر انداخته با امواج دشمنی‌ها مواجه خواهد شد از این رو تشخیص دادند که دفاع از انقلاب یک حرکت و پشتیبانی منسجم نیاز دارد و دستور تشکیل بسیج را صادر کردند.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در دوران اصلاحات یکی از جفاهایی که در حق بسیج شد این بود که بسیج را به نظامی‌گری تفسیر کردند در حالی که تاسیس بسیج قبل از دفاع مقدس بود.
شفیعی تاسیس بسیج در نگاه امام را یک حرکت اعتقادی، بنیادین و آرمانی دانست و افزود: وقتی کیان میهن اسلامی مورد تعرض نظامی دشمن قرار گرفت، اساسی‌ترین وظیفه بسیج دفع تعرض بود اما پس از خاتمه جنگ، بسیج در عرصه‌های سازندگی، علمی و... وارد عمل شد.
وی تاکید کرد: اینکه در افکار عمومی بسیج را با کسری خدمت، سهمیه در ادارات و استخدام‌ها و آزمون‌ها و... مقایسه کنند، جفا به نهضت و تفکر بسیجی است چرا که قرار بود مدیریت نظام اسلامی به دست بسیج و با این نگرش باشد.
همچنین رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در سخنانی اظهار داشت: تفکر بسیجی را باید در همه امورات زندگی جاری کنیم به ویژه در تحول اداری، تفکر بسیجی می‌تواند کارگشا باشد.
حسن مروتی تصریح کرد: نظام اداری آن‌گونه که شایسته جمهوری اسلامی ایران است، نیست و راهکارهای اداری به خوبی تبیین نشده این در حالی است که ایران از نظر منابع جزو غنی‌ترین کشورهای جهان است اما از نظر بهره‌وری در حد مطلوب نیست.
وی خاطرنشان کرد: باید از منابع کشور به نحو احسن استفاده شود و اینجا است که نقش بسیج می‌تواند بهتر مشخص شود.
مروتی تفکر بسیجی را تفکری همراه با ایثار، گذشت و مسئولیت پذیری دانست و گفت: اگر تفکر بسیجی نهادینه شود انتظار می‌رود کارها به خوبی در هر عرصه‌ای اجرا شود و منشا تحولات دیگر هم شود.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار امیدواری کرد، شاهد روزی باشیم که بسیجی مبدا تحولات در امور اداری و الگو برای سایر اقشار قرار گیرد. 
همایش تحول اداری و بصیرت با حضور کارمندان بسیجی ادارات و سازمان‌ها به همت حوزه مقاومت بسیج شهید رجایی استانداری خوزستان، معاونت فرهنگی و اجتماعی و پایگاه بسیج کارکنان دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول