اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی:

بسیج کلمه‌ای تعریف‌ناپذیر است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی گفت: بسیج کلمه‌ای تعریف‌ناپذیر است که اهداف بزرگ و ارزش‌های متعالی در آن متصور است و نیازمند اشاعه این تفکر در سطح جامعه و به خصوص در دانشگاه‌ها هستیم.

بسیج کلمه‌ای تعریف‌ناپذیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اصغر رمضانی ظهر امروز در نشست خبری بر توسعه فرهنگ بسیج در میان اقشار دانشجویی و اقشار مختلف تاکید کرد.
مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بسیج اختصاص به گروه و رده خاصی ندارد، بیان کرد: بسیج یادگار امام راحل و شجره طیبه‌ای است که با توجه به دیدگاه متعالی قرآنی شکل گرفته است.
رمضانی با اشاره به فرارسیدن سالروز تشکیل بسیج دانشجویی اضافه کرد: امام راحل در پیام خود به مناسبت تشکیل بسیج آن را به مثابه شجره طیبه عنوان کرده و افتخار خود را نیز بسیجی بودن می‌داند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بسیج دانشجویی در کشور و استان بیان کرد: با توجه به تمرکز فعالیت‌های بسیج دانشجویی در دانشگاه، اهمیت کار آن بیشتر مشخص می‌شود چرا که اصلاح و فساد جامعه مربوط به دانشگاه است.
مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: جامعه از دانشگاه متاثر بوده و بسیج دانشجویی نیز به واسطه این کارکرد دارای اهمیت است.
رمضانی با اشاره به وجود 150 واحد دانشگاهی مختلف در استان گفت: در این دانشگاه‌ها بیش از 220 هزار دانشجو در حال تحصیل است که بسیج دانشجویی در تمام این واحدهای دانشگاهی دفتر و فعالیت دارد.
وی تصریح کرد: 50 هزار نفر عضو بسیج دانشجویی استان هستند که آموزش و سازماندهی‌های لازم را نیز دریافت می‌کنند.
رمضانی، اشاعه تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها را اهداف بسیج دانشجویی عنوان کرد و یادآور شد: بسیج کلمه‌ای تعریف‌ناپذیر است که اهداف بزرگ و ارزش‌های متعالی در آن متصور است و نیازمند اشاعه این تفکر در سطح جامعه و به خصوص در دانشگاه‌ها هستیم.
رمضانی، ایجاد بصیرت سیاسی در جامعه دانشگاهی را از اولویت‌های بسیج دانشجویی عنوان کرد و یادآور شد: در خلاء احزاب سیاسی فعال در جامعه که فعالیت سازماندهی شده سیاسی را انجام دهند، نیازمند برنامه‌ریزی سیاسی در سطح جامعه و دانشگاه‌ها هستیم.
مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی گفت: احزاب سیاسی در دانشگاه‌ها نیز نتوانسته‌اند کارکرد خود را نشان دهند و بر همین اساس بسیج دانشجویی ارتقای بصیرت سیاسی دانشجو را به عنوان اولویت برگزیده است.
 انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول