اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اطلاعات در گردهمایی مبلغان ـ 1:

بعد از فتنه 88 با گروه‌های انحرافی مواجه شده‌ایم

خبرگزاری فارس: وزیر اطلاعات با بیان اینکه به هیچ وجه قبول ندارم که در کشور تنها یک گروه انحرافی وجود دارد، گفت: براساس اطلاعات دریافتی بعد از فتنه 88 با تعداد قابل توجهی از گروه‌های انحرافی مواجه شده‌ایم.

بعد از فتنه 88 با گروه‌های انحرافی مواجه شده‌ایم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در گردهمایی بزرگ مبلغین که پیش از ظهر امروز در مدرسه فیضیه قم برگزار شد ایام محرم را بهترین فرصت برای افزایش بصیرت و آگاهی بخشی مردم نسبت به مسائل مختلف جامعه دانست و اظهار داشت: در زمان فعلی و به ویژه بعد از فتنه سال 88 مشخص شد که حوادث آنچنان اتفاق می‌افتد که حتی برخی خواص نیز با وجود رهنمودهای مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در آزمون‌های الهی مردود می‌شوند.
وی بهترین راهکار برای آگاه شدن مردم از خطرات و فتنه‌ها را روشنگری و بصیرت افزایی توسط مبلیغن دانست و گفت: جمعیت‌های میلیونی هستند که در مجالس عزاداری مخاطب شما قرار می‌گیرند و شما با بصیرت بخشی عمومی منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانید.
وزیر اطلاعات در مقدمه صحبت‌های خود به معرفی و شناخت معیارهای کلی برای شناخت جریانات مختلف در جامعه پرداخت و گفت: برای شناسایی یک جریان و تفکر اصل و تشخیص آن از جریان غیر اصل و انحرافی باید سه موضوع و معیار انطباق فکری، انطباق گفتمانی و انطباق عملی آن گروه را همزمان و توام با اندیشه‌های امام راحل و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی تطبیق داد و اگر این سه معیار درست مورد توجه قرار گیرد در بصیرت بخشی دچار مشکل نخواهیم شد.
مصلحی افزود: این سه معیار باید برای مردم به خوبی مطرح شود و امروز می‌توان از انطباق یا عدم انطباق این معیارها در خواص، موفق یا مردود بودن آنها را سنجید.
وی در ادامه با بیان اینکه به هیچ وجه قبول ندارم که در کشور تنها یک گروه انحرافی وجود دارد، ادامه داد: طبق کار اطلاعاتی انجام شده و اطلاعات به دست آمده که در اختیار ما قرار دارد، ما در کشور بعد از فتنه 88 با تعداد قابل توجهی از گروه‌های انحرافی مواجه هستیم که با رهبری و نظام غیر همسو هستند.
وزیر اطلاعات افزود: این گروه‌ها در فکر و گفتار با اندیشه‌های امام راحل و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی ظاهراً همسو هستند ولی در حوزه عمل در آنها متوقف شده و یا مسیر دیگری را که خود صحیح می‌دانند، برای خود بر گزیده و اجرا می‌کنند.
مصلحی با بیان اینکه مردم کسانی را که با معیارهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب تطبیق نداشته باشند شناسایی کرده و آنها را از صحنه سیاسی کشور حذف می‌کنند، ابراز داشت: این مسئله در زمان اصلاحات رخ داد و وقتی مردم فهمیدند که به بهانه اصلاحات چه بر سر این انقلاب و نظام می‌آورند، با رأی قاطع آنها را حذف کردند.
وی ادامه داد: مشکل اصلی مردم این است که آنها فقط انطباق فکری و انطباق گفتاری افراد را ملاک قرار می‌دهند ولی در انطباق رفتاری دچار مشکل می‌شوند و شناسایی این مسئله برای عوام مشکل است و اینجا نقش مبلغین و خواص با بصیرت بسیار تعیین کننده است و باید این عدم انطباق را به عنوان شاخص برای مردم تبیین کنند.
وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین واژه بصیرت پرداخت و گفت: بصیرت توانایی و تیزبینی و شناخت حقیقت در میان نبرد بین حق و باطل است و در تعریف دیگر بصیرت به آحاد جامعه کمک می‌کند که در دوران فتنه‌ها و در طوفان‌های سهمگین بتوانند حق را از باطل تشخیص داده و آنها را از یکدیگر جدا کنند و در نهایت می‌توان گفت بصیرت تیزبینی عمار گونه است.
مصلحی در ادامه به تبیین وا‍ژه خواص پرداخت و گفت: خواص به معنای صاحبان بصیرت و تحلیل در هر دو جبهه حق و باطل است یعنی کسانی که راهشان را بر اساس چهار عامل اساسی تفکر، فهم، تحلیل و بصیرت انتخاب می‌کنند.
وی افزود: خواص با درک صحیح از اوضاع و فهم به موقع و عدم اختلاف پس از فهم و تصمیم گیری به جا و اقدام برای خدا می‌توانند اثرات مثبتی را برای جامعه به ثمر رسانند.
وزیر اطلاعات با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی‌های خواص بی‌بصیرت گفت: طبق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی خواص مردود و بی‌بصیرت به دسته‌های مختلفی از جمله خواص بی‌بصیرت، خواص مطرود، خواص غافل، فرصت طلب، مصلحت اندیش، منحط اخلاقی، غرب گرا، طرفدار حق ولی دنیا گرا، دنیا زده، ترسو و فاقد شجاعت تقسیم می‌شوند که ما باید این ویژگی‌ها و نمونه‌های تاریخی آن را برای مردم ذکر کرده و آن را تبیین کنیم.
مصلحی اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب ولایی است و ولایت عجین با آزمون‌های بزرگ است و ما باید مردم را برای مواجهه با هر نوع چالش و فتنه آماده کنیم و مردود شدن تعداد زیادی از خواص در فتنه اخیر نیز از همین نوع آزمون‌های الهی بود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول