اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

انحرافات فکری به دنبال جدایی نظام و دین هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز شاهد یک انحراف فکری در سطح جامعه که جنبه سیاسی و قدرت طلبی دارد هستیم، گفت: این انحراف فکری بنا دارد تا پیوند نظام و دین را از هم جدا کند.

انحرافات فکری به دنبال جدایی نظام و دین هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار یعقوبعلی نظری ظهر امروز در جمع بسیجیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: تفکر بسیجی بر سه پایه و عنصر امامت، مردم و دیانت استوار است که جامعه اسلامی باید در این سه عنصر جمع شود.
وی با اشاره به فرمان امام راحل افزود: امام وظیفه و هنرش در این بود که این تفکر، منش و مسلک بسیجی را از حوزه فردی خارج و به حوزه اجتماع وارد کند.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: قبل از آنکه بسیج را یک تشکل بدانیم یک مرام، منش و مسلک است که بر سه پایه امامت، مردم و دیانت متکی است.
نظری ادامه داد: اگر این سه عنصر در یک فرد یا یک جامعه فراهم باشد بسیجی فکر می‌کند و بسیجی اقدام خواهد کرد.
وی زمینه اقدام بسیجی را رشادت، ایثار و شجاعت خواند و افزود: اقدام بسیجی بیش از هر کاری نیاز به اخلاص دارد همان اخلاصی که رشد دهنده و باغبان انقلاب و شجره طیبه به ما تذکر می‌دهند.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بر پویایی و زنده کردن سه عنصر امامت، مردم و دین در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: این سه عنصر زمینه پویایی و روبه رشد جامعه را فراهم می‌کند.
نظری با اشاره به اینکه امروز از برکات هشت سال دفاع مقدس استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: امروز جنبش وال استریت در کشور آمریکا از جرأت صحنه دفاع مقدس استفاده و الگو گرفته است و این امر به سراسر دنیا سرایت کرده است.
وی گمنامی و بی‌نامی در تفکر بسیج را یک اصل دانست و اذعان داشت: باید به دنبال گمنامی بوده تا نامی از بسیج و تفکر بسیج داشته باشیم.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی یادآورشد: بسیجی یعنی از هیچکس توقع نداشتن و این امر در تمامی شهدا نهادینه بود و ما هم باید آن را در سطح جامعه نهادینه کنیم.
نظری سالم‌سازی محیط‌ها را یکی از وظایف بسیج دانست و افزود: بسیج مخلص مبنای عملش اعتقادات دینی است بنابراین باید به محیط اداری و محله خود یک نگاه سالم سازی داشته باشیم.
وی مبنای حرکت و عمل بسیج را اعتقادات دینی و تبعیت از ولایت فقیه عنوان کرد و ادامه داد: بنابراین یک بسیجی باید بصیرتش هم از طرف خودش و پیرامونش باشد و هم بصیرت ولایی داشته باشد.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عده‌ای از افراد ناباب و قدرت طلب با اهداف سیاسی و قدرت طلبی سعی در مخدوش کردن چهره نظام و ارزش‌های اسلامی دارند، گفت: این دنیا چهره خیلی از افراد و بزرگان را از مسیر حقیقت منحرف کرده و بنابراین نباید فریب چهره آنان را بخوریم.
نظری با بیان اینکه امروز شاهد یک انحرافات فکری در سطح جامعه که جنبه سیاسی و قدرت‌طلبی دارد هستیم، یادآور شد: این انحرافات فکری بنا دارند تا پیوند نظام و دین را از هم جدا کنند بنابراین باید در این زمینه هوشیار و آگاه باشیم.
وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها دنبال سوءاستفاده از احساسات و اعتقادات دینی مردم بوده و دنبال قدرت‌طلبی خود هستند، گفت: بنابراین در این راستا نباید به این افراد اجازه داد تا به مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی ما خدشه‌ای وارد کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول