اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز؛

بیست و دومین گردهمایی مداحان در کرمان برگزار شد

خبرگزاری فارس: بیست و دومین گردهمایی مداحان و زاکران اهل‌بیت (ع) در کرمان برگزار شد.

بیست و دومین گردهمایی مداحان در کرمان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی صدفی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ظهر امروز در گردهمایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) در کرمان اظهار داشت: امروزه مداحان و زاکران اهل‌بیت (ع) با تعظیم شعائر مذهبی و اظهار ارادت نسبت به ساحت مقدس امام حسین (ع) وظایف دیگری از جمله آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی و تبیین وقایع عاشورا و کربلا را نیز به عهده دارند.
وی بیان داشت: شناخت، عشق و معرفت همراه با ایجاد دستور و احساس عمیق و گسترده نسبت به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع) می‌تواند در جهت رشد و تعالی جامعه در ابعاد مختلف به ویژه در میان جوانان امروز که تشنه معارف دینی و الهی است، بسیار تأثیرگذار و ارزشمند باشد.
صدفی افزود: با توجه به آموزش‌های لازم و مطالعه دقیق در زمینه‌های مختلف از جمله تاریخ اسلام، بهره‌گیری از اساتید مجرب به ویژه روحانیت، پرهیز از خرافات و تحریفات، استفاده از آهنگ‌ها و سبک‌های مناسب، پرهیز از رقابت‌های منفی و غیراخلاقی از جمله ضرورت‌های امر مداحی و ذاکری اهل‌بیت (ع) است. 
حجت‌الاسلام میرزامحمدی از اساتید حوزه و دانشگاه به بحث پیرامون آسیب‌شناسی مداحی پرداخت و گفت: مداحی یک امر مهم و تأثیرگذار در جامعه است که باید از روی علم و آگاهی انجام می‌شود و امروزه یکی از مقوله‌های امر مداحی آموزش است که باید توسط اساتید این حوزه صورت گیرد.
وی بیان داشت: اگر بخواهیم یک مداحی تأثیرگذار داشته باشیم، باید به علومی مانند ادبیات فارسی، ‌ادبیات عرب، علوم صرف و نحو مبانی تاریخ اسلامی، علوم حدیث، علوم اسلام و همچنین با بعضی از شبهات کلامی و فلسفی آشنایی داشته باشیم.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول