اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان:

فارغ از شعار، موضوع بسیج را در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ کنید

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: دستگاه‌های اثرگذار در حوزه‌های مختلف اجتماعی، موضوع بسیج را فارغ از حد و قواره شعار به تمام وجود در متن برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهند.

فارغ از شعار، موضوع بسیج را در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ کنید
سیدمحمدکاظم حجازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج در برهه‌های مختلف حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش‌آفرین بوده و توانسته زمینه پویایی کشور را فراهم آورد.
وی در پاسخ به این سئوال که علت تداوم مسیر بسیج بعد از گذشت 32 سال از فرمان تاریخی امام(ره) مبنی بر تشکل این ستاد مردمی چیست، گفت: بسیج موضوعیتی است که عجین یافته در فرهنگ و مبانی ارزشی انقلاب اسلامی است و با گذر زمان از آغاز انقلاب پویاتر از گذشته زوایای نهفته آن در راستای تعالی بخشیدن برنامه‌های ملتی بزرگ اثرگذار بوده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان ادامه داد: این مهم تا آن جایی بوده که این منش برای دیگر ملت‌های آزادیخواه به عنوان یک الگوی مقابله با استکبار مورد توجه واقع شده است.
وی در ارتباط با ارزیابی نقش بسیج در دوران سازندگی بعد از جنگ نیز گفت: با این توجه که موضوع بسیج به تمام آحاد اجتماعی مرتبط می‌شود پس از دوران دفاع مقدس تعمیم این فرهنگ به نخبگان و دلسوزان جامعه نفوذ پیدا کرده و کارآمدی آن در فضای کار به خوبی اثرگذار شد.
حجازی گفت: بسیجیان با وجود فشار و حصر اقتصادی، صنعتی و دیگر موضوعاتی که به سازندگی مسائل بعد از جنگ بر می‌گشت توانسته‌اند همه این موانع را پشت سر گذاشته و با همان روحیه دفاع مقدس شور و نشاط، سازندگی را به وجود آورند. 
وی در پاسخ به این سئوال که وظیفه اصلی بسیج در شرایط حاضر منطقه چیست، تأکید کرد: به نظر می‌رسد کارنامه بسیج با حضور جوانان امروز و با فاصله زمانی که از سرآغاز شکل‌گیری این شجره طیبه بوده است باید استمراربخش همان شیوه عملکردی دوران دفاع مقدس باشد تا بتواند همچنان در جایگاه الگو برای همه ملت‌های مسلمان نقش خود را ایفا کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان اثرگذاری تفکر بسیجی در جامعه، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب توجه مسئولان نظام را به این سرمایه‌های ارزشمند نظام معطوف کرده‌اند باید این نوع نگاه به طرق متناسب خود در فضای جامعه مشهود و ملموس باشد.
وی گفت: آنچه که امروز بیش از هر چیز باید بدان توجه کرد نگاه دستگاه‌های اثرگذار در حوزه‌های مختلف اجتماعی است که موضوع بسیج را فارغ از حد و قواره شعار به تمام وجود در متن برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده و این نوع تدبیر را به شیوه مقتدای امت اسلامی رهبری معظم انقلاب عمل کنند.
حجازی در پایان سخنانش گفت: آنچه را که امروز ما در هر موضوعی دارای نمره‌ای فراتر از محاسبات معمول می‌یابیم قطعاً باید گفت حاصل دست‌رنج مجموعه‌هایی است که با اعتقاد و ایمان به فرهنگ بسیجی کار خود را پیش برده‌اند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول