اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند:

خوزستان بهشت سرمایه‎گذاری در حوزه نفت و گاز است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: خوزستان بهشت سرمایه‎گذاری در حوزه نفت و گاز و صنایع مربوط به آن است.

خوزستان بهشت سرمایه‎گذاری در حوزه نفت و گاز است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بهروز حسینی‎فر شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در سالن نمایشگاه‎های دائمی منطقه آزاد اروند اظهار داشت: استان خوزستان با ظرفیت‎های زیادی که دارد بهشت سرمایه‎گذاری حوزه‎های نفت و گاز و صنایع مربوط به آن است.
وی افزود: در حال حاضر در حدود 200 هزار دانشجو در استان خوزستان مشغول به تحصیل هستند که این نشان می‎دهد این استان به لحاظ نیروی استانی با هیچ‎گونه کمبودی مواجه نیست و این یکی از پتانسیل‎های خوزستان است.
سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه خوزستان مهد تمدن و صنعت است تصریح کرد: تاریخ 5 هزارساله خوزستان مملو از آثاری است که نشان می‎دهد اقتصاد این منطقه از گذشته فعال بوده ‎است.
وی تولیدات مهم استان را برشمرد و گفت: 12میلیون تن تولید محصولات کشاورزی، حدود 12مگاوات تولید برق و نخستین استان در تولید برق از آب که ارزان‎ترین نوع تولید برق است، وجود 2 هزار و 500 واحد صنعتی، 5 میلیون تن تولید سیمان، 4 میلیون تن فولاد خام، سه ونیم میلیون تن محصولات فولادی و غیره از ظرفیت‎هایی هستند که خوزستان را متفاوت از دیگر نقاط کشور نشان می‌‌دهد.
حسینی‌فر با اشاره به ظرفیت تجارت خوزستان در حاشیه خلیج‎فارس خاطرنشان کرد: در حدود 50 میلیون تن ظرفیت بندری، بیش از 30 درصد صادرات و واردات کشور، مرز خشکی با عراق، راه‎آهن و فرودگاه‎های بین‎المللی از جمله ظرفیت‎های این استان زرخیز است و علاوه بر آن صنعت‌ نفت که در حدود یکصد سال است که هزینه زیرساخت‎های اقتصادی کشور را تأمین می‎کند.
وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه صنعت نفت هنوز از ظرفیت‎های موجود استفاده لازم را نبرده‎ایم اظهار داشت: یکی از وظایف ما پیوند دادن توانایی‎های صنعت و شناساندن آنها به توانایی‎های منطقه  و فعالیت در حوزه‎هایی است که زمینه‎های اشتغال و گردش مالی را فراهم می‎کند.
سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه یکی از این فعالیت‎ها برگزاری نمایشگاه است گفت: روی جنبه بین‎المللی این نمایشگاه کمتر کار شده ‎است که باید در نمایشگاه‎های آینده آن را تقویت کنیم.
وی در پایان گفت: منطقه آزاد اروند و مسئولان شهری آبادان و خرمشهر، همگی در خدمت سرمایه‎گذاران هستیم و این خدمات را به صورت عملی ارائه خواهیم داد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول