اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

امضای توافقنامه منطقه آزاد اروند با سرمایه‌گذاران آلمانی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند از امضای توافقنامه این سازمان با سرمایه‌گذاران آلمانی به ‌منظور استفاده از ظرفیت‌های بالای منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) و منطقه آزاد اروند خبر داد.

امضای توافقنامه منطقه آزاد اروند با سرمایه‌گذاران آلمانی
بهروز حسینی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: آبادان به لحاظ برخورداری از منطقه آزاد اروند، پالایشگاه و همچنین آب‌های آزاد در سطح ملی از موقعیت استراتژیک و قابل توجهی برخوردار است.
وی افزود: در سال‌های اخیر از سوی این سازمان برنامه‌های مختلفی در راستای ارتقای سطح اقتصادی و اجتماعی منطقه ارائه شده که امیدواریم با تعامل هر چه بیشتر مسئولان این امر مضاعف شود.
سرپرست سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی اروند تصریح کرد: طی نشستی که اخیراً با حضور بیش از یک‌صد نفر از سرمایه‌گذاران آلمانی برگزار شد پیشنهادهای سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم آلمان و فعالان اقتصادی آلمانی مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در این سفر استاندار خوزستان نیز حضور داشت خاطرنشان کرد: طی این سفر پتانسیل‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند برای فعالان اقتصادی کشور آلمان تشریح و آمادگی خود را برای حضور سرمایه‌گذاران آلمانی در این منطقه اعلام کردیم.
به گفته حسینی‌فر در این سفر در خصوص حضور تولیدکنندگان کشور آلمان و معرفی این منطقه به آنها توافق‌های ثمربخشی صورت پذیرفت.
وی با اشاره به دیگر رویکردهای مثبت این دیدار خاطرنشان کرد: همچنین به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های بالای منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) و منطقه آزاداروند با سرمایه‌گذاران آلمانی توافقنامه امضا شد.
سرپرست سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی اروند اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذاری خارجی به استان و نیز منطقه آزاد اروند و همچنین معرفی موقعیت‌های تجاری، صنعتی و اقتصادی منطقه به سرمایه‌گذاران از دیگر اهداف این سفر به کشور آلمان بود.
وی ادامه داد: استقبال از سرمایه‌گذاران خارجی به مراتب می‌تواند شکوفایی و پیشرفت منطقه و بالطبع آن زندگی اجتماعی و رفاهی شهروندان را رقم زده و با توافق‌های به عمل آمده امیدوار هستیم این مهم محقق شود.
به گفته حسینی‌فر همچنین در نشستی که در کشور هلند با سرمایه گذاران هلندی و ایرانی مقیم این کشور نیز برگزار شد در خصوص سرمایه‌گذاری در زمینه‌های کشاورزی تبادل‌نظرهای مثبت و قابل توجهی انجام پذیرفت.
وی گفت: این منطقه به‌عنوان یک مکانیزم زیربنایی توسعه و انگیزش ارتباطات فرامنطقه‌ای و جلب عبور و مرور ترانزیتی، در سرمایه‌گذاری و توسعه بخش حمل و نقل و تأمین و تجهیز زیرساخت‌های ترانزیت بسیار در خور توجه است.
سرپرست سازمان منطقه آزاداروند در پایان اظهار داشت: همه تلاش و اقدامات در راستای ارتقای کمی و کیفی فعالیت منطقه آزاداروند در منطقه و به‌منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول