اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز ملی خانواده برگزار شد؛

جشن ازدواج 135 زوج جوان در راین

خبرگزاری فارس: همزمان با 25 ذیحجه روز ملی خانواده، جشن ازدواج 135 زوج جوان در راین برگزار شد.

جشن ازدواج 135 زوج جوان در راین
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، شامگاه سه‌شنبه همزمان با 25 ذیحجه روز ملی خانواده و اول آذر روز تکریم بازنشستگان، سومین جشنواره پیوند آسمانی همزمان با دومین همایش تکریم بازنشستگان در راین برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز کرمان در این آیین از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر کرد و برگزاری این دو همایش را به صورت همزمان مورد تأیید قرار داد و افزود: در این همایش زوج‌های جوان که در ابتدای راه زندگی مشترک هستند در کنار کسانی قرار گرفته‌اند که‌ با کوله‌باری از تجربیات و معنویات آمده‌اند تا پشتیبان نسل جوان و مرشد و راهنمای آن‌ها باشند.
وی با تجلیل از نمایش نمادین جهیزیه حضرت زهرا (س) در این مراسم بیان داشت: این حرکت الهام‌بخش و پیام دهنده برای زوج‌های جوان است که سعی و تلاش کنند تا زندگی را برای خود سخت نگیرند و موانع کاذب را از جمله مهریه‌های سنگین و جهیزیه‌های تجملاتی از پیش رو بردارند.
موسوی بر ساده گذراندن امورات زندگی با توجه به شرایط روز تأکید کرد و ابراز داشت‌: این گونه زندگی کردن به زندگی‌ها عمق و معنا می‌بخشد و مانع از گم شدن در راه‌های فرعی زندگی می‌شود و انسان را به مقصد اصلی که همان رسیدن به تکامل و سعادت است، رهنمون می‌سازد.
مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز کرمان با اشاره به زندگی ساده و بی‌آلایش حضرت علی (ع) و زهرا (س) تصریح کرد: آن بزرگواران می‌خواستند از فرصت و نعمت و فیض بزرگ هستی استفاده کنند که به قطع و یقین از این فرصت به بهترین نحو استفاده کردند.
موسوی خاطرنشان کرد: ساده زندگی کردن بهره‌مندی از همه امکانات هستی است و هر چه قدر بخواهیم زندگی از مسیر اصلی خارج کنیم از هدف اصلی دور می‌شویم و نمی‌توانیم از مقدرات الهی به نتیجه الهی برسیم.
وی با اشاره به اینکه همه حق حیات دارند و می‌خواهند، بهترین، سودمندترین و مفیدترین زندگی را داشته باشند، گفت‌: حضرت علی (ع) در نامه 27 نهج‌البلاغه زندگی متقین را به عنوان الگو معرفی می‌کند.
موسوی کسب سود در دنیا را مرهون توجه و عمل به آموزش‌های آسمانی و الهی معصومین دانست.
وی ابراز داشت: در این خطبه حضرت علی (ع) از مردم می‌خواهد تا در عین بی‌نیاری خداوند متعال و با اینکه سربازان زمین و آسمان و تمام نعمات در اختیار او هستند‌ او را یاری کنند.
موسوی گفت: افراد جامعه باید حواس خود را جمع و چشمانشان را باز کنند و مواظب خطرات باشند و دچار اضطراب نشوند.
وی با تأکید بر استفاده از قرآن در پرتو ولایت اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: مهم‌ترین خطر این است که گروهی از مسلمانان از ولایت دور افتاده‌اند و چیزی به غیر از خط قرآن در بین آن‌ها نیست.
موسوی با بیان اینکه باید سپاسگزار نعمت انقلاب و ولایت باشیم، افزود: به برکت نعمت انقلاب، فضای معنوی و قرآنی در جامعه حاکم است.
وی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن 10 میلیون حافظ خطاب به زوج‌های جوان گفت‌: یکی از شرایط عقد شما خود قرآن است که باید به صورت واقعی در زندگی وارد شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول