اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

افتتاح چهارمین نمایندگی شبکه فعالین ازدواج استان در میبد

خبرگزاری فارس: چهارمین نمایندگی شبکه فعالان ازدواج استان یزد در میبد افتتاح شد.

افتتاح چهارمین نمایندگی شبکه فعالین ازدواج استان در میبد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، امام جمعه میبد صبح امروز در مراسم افتتاح چهارمین نمایندگی شبکه فعالان ازدواج استان یزد در میبد اظهار داشت: امور خیریه تاکنون بیشتر به صورت سخت‌افزاری انجام می‌شد اما امروز این امور باید به سمت نرم‌افزاری، فرهنگ‌سازی و زیرساختی هدایت شود.
آیت‌الله علیرضا اعرافی افزود: برنامه‌های نرم‌افزاری گرچه کمتر به چشم می‌آید اما از تاثیرگذاری چشمگیری برخوردار است که از جمله این کارهای نرم‌افزاری می‌توان به ایجاد مراکز علمی تحقیقاتی فرهنگی و.... اشاره کرد.
رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه خواستار تهیه طراحی‌ها و تمهیدات لازم برای ازدواج آسان در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی و برنامه‌ریزی شد و اضافه کرد: برخی کارها در قدیم به صورت فردی انجام می‌شد اما امروزه با توجه به پیشرفت‌های جامعه این اقدامات به صورت نهادی انجام می‌گیرد که از جمله آنها می‌توان به امر ازدواج اشاره کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشرفت‌های ایران اسلامی در زمینه علمی با توجه به داشتن سند علمی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، تهیه سند مهندسی فرهنگی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته و جلسات ارائه گزارش و ارزیابی‌ها نیز آغاز شده است که باید این فرصت را غنیمت شمرد و نظرات و ایده‌های برتر متن جامعه را به این شورا انتقال داد.
اعرافی با اشاره به اهمیت بنیاد خانواده و تاثیرگذاری آن بر جامعه و همچنین تعامل خانواده و جامعه وتاثیرگذاری این دو نهاد بر روی یکدیگر افزود: در چند برنامه صدا و سیما در رمضان سال گذشته 80 حق در نهاد خانواده را تبیین کردیم که اندیشمندان جامعه باید این حقوق و حق‌های دیگر در نهاد خانواده را شناسایی و نظام‌مند کنند و بر اساس آن برنامه‌ریزی شود تا خانواده‌هایی مستحکم و ازدواج‌هایی متعالی داشته باشیم.
فرماندار میبد نیز در این مراسم با اشاره به مظلوم ماندن امر ازدواج در جامعه گفت: با توجه به اینکه نهادی تخصصی در زمینه ازدواج وجود نداشته است، شبکه فعالان ازدواج تشکیل شده و این شبکه در یزد از سال 88 فعالیت خود را آغاز کرده که از جمله اهداف آن می‌توان به فعال‌سازی ظرفیت مردم در امر ازدواج، ارتقا سطح آگاهی جوانان و زوج‌های جوان و فرهنگ‌سازی در زمینه ازدواج آسان اشاره کرد.
محمدرضا رجایی توجه مسئولان، کارشناسان، روحانیون و دانشگاهیان به امر ازدواج را خواستار شد و اظهار داشت: ازدواج سرنوشت انسان و انسانیت را رقم می‌زند زیرا نسل‌های ما حاصل این ازدواج‌ها هستند و اگر این ازدواج‌ها درست، منطقی و عقلانی نباشد، باعث افزایش طلاق خواهد شد.
وی با برشمردن صفات جوانان ایرانی مانند تدین، خوش قلبی و ... اضافه کرد: اگر معلمان، اساتید، روحانیون و مربیان جوانان را در مسیر درست قرار دهند و آگاهی‌های به موقع به آنها داده شود، این آگاهی‌ها به ازدواج‌های صحیح و پایدار منجر خواهد شد و ما شاهد طلاق و بی‌بند و باری در جامعه نخواهیم بود.
مدیرعامل شبکه فعالان ازدواج نیز در این مراسم گفت: فعالیت این شبکه به چهار دسته آموزش، مشاوره، تولیدات فرهنگی و تسهیلات تقسیم می‌شود که خوشبختانه فعالیت‌های موثری در این زمینه‌ها در استان یزد صورت پذیرفته به گونه‌ای که از حیث کمیت، کیفیت و تنوع خدمات، شبکه فعالان ازدواج استان یزد برتر و از سوی رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفته است.
علی پارسانیا به فعالیت این شبکه در 15 استان کشور و نشست‌های فصلی آن اشاره کرد و گفت: آموزش‌ها به صورت قبل، حین و بعد از ازدواج در حال انجام است همچنین مشاوره حضوری، تلفنی و مکتوب از طریق سایت این شبکه نیز فعال شده است.
وی با اشاره به انتخاب 300 عنوان کتاب و سی دی در بخش تولیدات فرهنگی در زمینه ازدواج و ارائه آن به زوج‌های جوان در نمایشگاه این شبکه اضافه کرد: در این شبکه 12 نوع تسهیلات در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گیرد که از جمله آن می‌توان به پایین آوردن هزینه‌های ازدواج، اعطای تسهیلات یک میلیون تومانی پیوند مهر، خدمات تکمیل درمان و بیمه عمر و ... اشاره کرد.
در این مراسم مسئولان شهرستان میبد از جمله فرماندار، شهردار، بخشدار و رؤسای ادارات شهرستان حضور داشتند و سید سعید فخری به عنوان مسئول این شبکه در شهرستان میبد معرفی شد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول