اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه امام صادق:

ازدواج‌های خیابانی سبب افزایش طلاق شده است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: ازدواج‌های خیابانی از جمله عوامل افزایش طلاق در کشور است.

ازدواج‌های خیابانی سبب افزایش طلاق شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، فائزه عظیم‌زاده ‏اردبیلی که ظهر امروز به منظور شرکت در نشست نقد حقوق زن از دیدگاه غرب در دانشگاه آزاد اسلامی دامغان حضور داشت، در این باره اظهار داشت: رمز موفقیت جامعه و خانواده سالم در گرو ازدواج سالم است.
وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه اندیشمندان غرب، زن به عنوان جنس دوم و شهروند منفعل است؛ این در حالی بوده که در آموزه‌های دینی اسلام زن به عنوان موجودی با حقوق انسانی برابر در قرآن کریم مطرح است.
عظیم‏زاده در ادامه گفت: از منظر حقوق اجتماعی زن و مرد در اسلام با هم متفاوت هستند؛ زیرا تفاوت‌های مختلفی در زنان و مردان در استعداد و ظرفیت وجود دارد و هر استعداد یک حقی را مشخص می‏کند، زن و مرد در اسلام حقوقی متفاوت دارند.
معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: فرهنگ غرب با زر و زور امپراطوران قدرت و به‏کارگیری آخرین ابزارها و تکنولوژی پیشرفته ارتباطات، تلاش می‌کند، خود را همچنان بر روابط زن و مرد حاکم نگهدارد.
عظیم‌زاده اظهار داشت: در پشت نگاه فریبکارانه غرب به جنس زن، امیال و توطئه‌ها و برنامه‌های صهیونیسم جهانی را به خوبی می‌توان ردگیری کرد.
وی ادامه داد: آنها سال‌هاست در پی تحقق پروتکل‏های صهیونیست و دست یافتن به کدخدایی جهان هستند و برای این منظور، راه اشاعه فساد و فحشا و اعتیاد و بی‌دینی را برگزیده‌اند.
این استاد دانشگاه در ادامه افزود: دشمنان در این راه با کمک سرمایه‌های کلان و ابزارهای تبلیغاتی گسترده، روی برهنگی و عنان‏گسیختگی شهوات و لاقیدی مردان و زنان، بیش از سایر مسائل حساسیت به خرج داده‌اند و سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: اسلام به شدت با این نگرش و منش مخالف است و فرهنگ اسلام بر اساس نیازهای واقعی، فطری و جهت‌گیری الهی استوار است.
عظیم‏زاده با اشاره به اینکه حقوق انسانی زن و مرد برابر است، اظهار داشت: زن و مرد باید همطراز یکدیگر باشند و از لحاظ اخلاقی نیز باید با هم همفکر باشند.
وی با اشاره به علل افزایش آمار طلاق گفت: با توجه به تحقیق میدانی صورت گرفته مسائل اقتصادی، عدم پایداری زوجین به زندگی زناشویی و مسائل اخلاقی خانواده،‌ عدم رعایت حقوق متقابل، ازدواج‌های خیابانی از جمله عوامل افزایش طلاق در کشور است.
معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: با پرداختن به مسائلی مانند عفت و حجاب، پرهیز از اعتیاد و ماهواره که متاسفانه در خانواده‌ها ریشه دوانده است، می‌توان آمار طلاق را در جامعه کاهش داد.
این نشست به همت سازمان بسیج حقوق‏دانان سپاه استان سمنان و با همکاری دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی دامغان برگزار شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول