اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج:

کتابداران فهرست گویای کتابخانه‌ها باشند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج گفت: کتابداران فهرستی گویا و منبعی آگاه برای کتابخانه‌ها و مراجعان باشند.

کتابداران فهرست گویای کتابخانه‌ها باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری این شهرستان، حسین امیدیان با بیان این مطلب بر افزایش سطح آگاهی کتابداران کتابخانه‌ها تاکید کرد و افزود: رسیدن به این رویکرد مهم نقش بسزایی در ارائه اطلاعات بهینه به مراجعان و متقاضیان کتاب ایفا می‌کند.
وی شناخت و آگاهی از مجموعه کتاب‌های موجود در کتابخانه را از موارد ضروری برای مسئولان این مجموعه فرهنگی ذکر و بیان کرد: این مهم نقش به سزایی در پاسخ جامع به پرسش‌های مراجعان درباره اطلاعات کتاب مورد نظر از جمله نام نویسنده، سال انتشار و شرح مختصری از موضوع کتاب ایفا می‌کند.
این مسئول با اشاره به پیدایش صنعت چاپ و انقلابی که در تولید انبوه اطلاعات به وجود آمد، بیان کرد: پیشرفت روز افزون این صنعت و حجم بالای انتشارات ضرورت نیاز به آگاهی مسئولان کتابخانه‌ها از مجموعه کتاب‌های موجود در این کتابخانه‌ها را دو چندان می‌کند.
امیدیان افزود: بالا بودن سطح آگاهی کتابداران موجب تسهیل در دستیابی به منابع مورد نیاز مراجعان و متقاضیان کتاب می‌شود.
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری کرج با بیان اینکه در عصر حاضر با به وجود آمدن شاخه‌های جدید علم و نیز رشد تعداد دانشجویان و محققان، کتابخانه‌ها نقش حیاتی و کاربردی‌تری دارند، افزود: بالطبع این مهم نیاز است توان پاسخگویی به خیل افراد متقاضی استفاده کننده از این منابع نسبت به گذشته بیشتر شود.
امیدیان افزایش سرانه مطالعه کتاب را مهم ارزیابی کرد و بر توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی به عنوان عنصری مهم در جهت دهی افکار عموم به عرصه‌های مثبت اجتماعی تاکید کرد.
وی خواستار همکاری مسئولان در راستای ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی بین نسل جوان شد و افزود: کتاب و کتابخوانی نقش به سزایی در تکامل روحی و جسمی افراد دارد و بهترین همنشین برای انسان کتاب است.
امیدیان، فراهم ساختن محیطی مناسب برای کتابخوانان و توسعه کتابخانه‌ها را مهم دانست و با بیان اینکه تحقق این مهم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در بین مردم از راهکارهای مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
وی عنوان کرد: به طور قطع هر چه در امور فرهنگی و به ویژه افزایش جذب نوجوانان و جوانان به مطالعه و کتابخوانی سرمایه‌گذاری بیشتری شود، نتایج ارزنده و مثبت آن به جامعه باز می‌گردد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول