اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

اختصاص 4 میلیارد تومان به پروژه‌های بسیج سازندگی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: در سال جاری تا کنون 4 میلیارد و 70 میلیون تومان برای اجرای 66 پروژه به بسیج سازندگی استان اختصاص پیدا کرده است.

اختصاص 4 میلیارد تومان به پروژه‌های بسیج سازندگی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در جمع بسیجیان قاین و در مراسم افتتاحیه پروژه‌های بسیج سازندگی از بسیج به عنوان یک شجره طیبه که در دامان انقلاب اسلامی متولد شد، یاد کرد.
وی اظهار داشت: در سال 89 مبلغ 3 میلیارد و 780 میلیون تومان در قالب 85 پروژه به بسیج سازندگی خراسان جنوبی اختصاص پیدا کرد.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اکثر پروژه‌هایی که توسط بسیج سازندگی در استان اجرا می‌شود شامل عملیات احیای قنوات، مرمت و تکمیل پایگاه‌های بسیج، تکمیل و مرمت مساجد و طرح‌های اجرای بیابان‌زدایی است.
وی تصریح کرد: همچنین قرار است اعتبارات خوبی به استان در بخش‌های خشکسالی اختصاص پیدا کند که می‌توان از این محل به مجموعه بسیج سازندگی برای اجرای پروژه‌های مد نظر کمک بیشتری کرد و با این حساب تعداد پروژه‌های این مجموعه بیشتر از گذشته می‌شود.
استاندار خراسان جنوبی افزود: پس از انقلاب نیز در دوران دفاع مقدس منش و شخصیت شکل گرفته در قالب بسیج توانست خدمات زیادی را به کشور ارائه کند.
رشید ادامه داد: بدون تردید امروز بسیج مظهر هویت اسلامی، انقلابی، سازندگی، شجاعت و بصیرت در جامعه است و بدون شک جهانی شدن تفکر امام خمینی (ره) و استراتژی‌های اسلامی در دنیا ثمره میوه تفکری است که در انقلاب اسلامی شکل گرفت.
وی افزود: نهال بسیج در 32 سال پس از انقلاب کامل شد و این مجموعه نماد تفکر ناب اسلامی در کشور شد که امام خمینی (ره) آن را بنا گذاشت و رهبر معظم انقلاب نیز با اهتمام و رهنمودهای خود در گسترش این تفکر و حرکت نقش موثری داشتند.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در این سال‌ها تلاش‌های زیادی در راستای توسعه و ترویج تفکر بسیجی در سطح جامعه صورت گرفته که اثربخش بوده است.
رشید با اشاره به بیداری اسلامی شکل گرفته در کشورهای اسلامی گفت: این بیداری محصول توسعه تفکر انقلاب اسلامی در سطح جهان و کشورهای اسلامی است که امروز ثمر داده است.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی فرهنگی و دانشگاهی است، افزود: این استان دارای هویت دینی، انقلابی و سنت‌های حسنه توحیدی است که سبب شده خصلت‌هایی از جمله قناعت در مردم این دیار موج بزند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خشکسالی‌های 13 ساله امان مردمان این منطقه را بریده است، گفت: با این حال مشارکت عمومی مردم استان در حد بالایی است و این مسئله در صحنه‌های مختلف انقلاب به اثبات رسیده است.
رشید ادامه داد: خراسان جنوبی که کمتر از شش سال از استان شدنش می‌گذرد با کمبود زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف مواجه است و علی رغم تحولاتی که در دولت نهم و دهم در این منطقه اتفاق افتاده است ولی باز هم جای کار فراوانی در این استان وجود دارد.
وی افزود: ما در بحث احیای قنوات سقف اعتباری نداریم و در هر حدی که بسیج سازندگی آمادگی انجام عملیات را دارد کمک می‌کنیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول