اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار یاسوج:

ترمینال یاسوج به بیرون از شهر انتقال داده می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار یاسوج با بیان این‌که وجود ترمینال در سطح شهر موجب برخی مشکلات ترافیکی می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده طرح انتقال ترمینال مسافربری یاسوج به بیرون از شهر تصویب شده که به زودی اجرایی می‌شود.

ترمینال یاسوج به بیرون از شهر انتقال داده می‌شود
قباد نگین تاجی ‌در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به این‌که شهرداری یاسوج درخصوص ترافیک این شهر دو برنامه جامع دارد، اظهار داشت: برنامه دراز مدت ترافیکی و طرح جامع ترافیک شهری از جمله برنامه‌های شهرداری یاسوج برای حل این مشکل است که با توجه به افزایش روزافزون وسایط نقلیه و برخی مشکلات مهندسی شهر موجب بروز مشکلات ترافیکی برای شهر یاسوج شده است.
شهردار یاسوج با اشاره به این‌که قرارداد طرح جامع ترافیک شهری با مشاور منعقد و در دست مطالعه است افزود: این طرح ظرف سه ماه آینده به شهرداری ارائه و پس از تصویب مسئولان استانی اجرایی می‌شود که امیدواریم مشکلات ما در بحث ترافیک را تا حد زیادی تسهیل کند.
وی تصریح کرد: این طرح جامع شامل حذف نقاط کور در سطح شهر و ایجاد روگذرها، زیرگذرها، انواع پل‌های غیر‌هم‌سطح و تعریض خیابان‌ها است که امید است اجرای این طرح با همکاری همه مسئولان به زودی آغاز شود.
نگین تاجی با اشاره به برنامه‌های شهرداری یاسوج در طرح کوتاه مدت ترافیکی ابراز داشت: این طرح تعریف شده برای شهرداری شامل اصلاح میادین و معابر است که به‌عنوان مثال در هفته گذشته شهرداری یاسوج با مشورت پلیس راهور به این نتیجه رسیده که این میدان در کاهش ترافیک شهری خیلی کارگر نبوده و خودش یک گره ترافیکی است که در همین زمینه اقدام به حذف گردش به چپ فلکه جانبازان در شهر یاسوج کردیم.
وی اضافه کرد: با گذشت یک هفته از برداشتن این میدان شاهد باز شدن گره ترافیکی در این قسمت از شهر یاسوج بودیم و در همین راستا اصلاح و حذف حدود 40 نقطه دیگر در شهر یاسوج از دیگر برنامه‌های کوتاه مدت شهرداری یاسوج برای این‌گونه گره‌های ترافیکی در سطح این شهر است.
شهردار یاسوج استفاده صحیح از وسیله نقلیه و فرهنگ رانندگی را یک مقوله مهم در کاهش ترافیک شهری دانست و گفت: فرهنگ رانندگی باید به صورت جداگانه و جدی بررسی شود ولی همه تلاش شهرداری بر این است تا آنجا که امکان دارد عبور و مرور شهری را به اطراف مرکز شهر انتقال دهد.
نگین تاجی قرار گرفتن مراکز تجاری در یکی از خیابان‌های اصلی شهر را از دیگر عوامل اصلی ترافیک شهر یاسوج عنوان کرد و اذعان داشت: این مرکز تجاری باعث ترافیک بیش از حد در خیابان مطهری تا فلکه جانباز و بعضا در خیابان طالقانی و دیگر خیابان‌های فرعی اطراف این خیابان شده است.
وی ادامه داد: شهرداری یاسوج بنا دارد با ایجاد مراکز فروش در خارج از محدوده مرکز شهر سعی در کاهش مشکلات ترافیکی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد کند.
شهردار یاسوج از ارائه و تصویب طرح تبدیل ترمینال جنوب به یک مرکز تجاری بزرگ در این شهر خبر داد و ابراز داشت: اجرای این طرح در جهت انتقال بازار خرید از مرکز شهر به دیگر نقاط شهر خیلی تاثیرگذار است که البته چند نقطه دیگر هم در این خصوص و ایجاد بازارچه ها تعریف شده است.
 نگین تاجی با بیان این‌که ترمینال باید در خارج از محدوده شهر باشد، خاطرنشان کرد: وجود ترمینال در سطح شهر باعث ترافیک شده که دراین خصوص جلساتی صورت گرفته و همه نقشه و مشخصات این طرح نیز مشخص شده است که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول