اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد:

سازمان حج و زیارت نسبت به زیارت داخل کشور بی اعتناست

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد گفت: سازمان حج و زیارت نسبت به زیارت داخل کشور بی‌اعتناست.

سازمان حج و زیارت نسبت به زیارت داخل کشور بی اعتناست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی برادران ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات مرکز فناوری اطلاعات شهرداری مشهد برگزار شد با انتقاد از نگاه سازمان حج و زیارت در ارتباط با زیارت در داخل کشور اظهار داشت: در این راستا به زیارت‌هایی که در داخل کشور در شهرهای مشهد، قم و شیراز صورت می‌گیرد بی‌‌اعتناست.

*جای خالی زیارت داخلی در اساسنامه سازمان حج و زیارت
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد در ادامه به نقش زیارت و ساماندهی این امور در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آنچه که در اساسنامه سازمان حج و زیارت کشور خالی است جای زیارت داخلی در کشور و توجه به این امر است.
وی اظهار داشت: بر این اساس و با توجه به نبود سرفصلی درارتباط با زیارت در داخل کشور، تکلیفی نیز برای این امر بر عهده سازمان حج و زیارت کشور نیز در اساسنامه این سازمان قید نشده است.

*شکل‌گیری سازمان زیارت داخلی در کشور
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در بحث زیارت در حال حاضر سالانه شاهد حضور حجم قاب توجهی از زائران هستیم که بر این اساس سازمانی با عنوان سازمان زیارت داخلی به منظور بررسی مشکلات زائران در داخل کشور می‌تواند تشکیل شود.
برادران افزود: این سازمان می‌‌تواند یک سازمان مردمی غیردولتی به امور زیارت در داخل کشور و بررسی زائران و نیازهای آنان بپردازد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد خاطرنشان کرد: این سازمان می‌تواند به صورت مردمی اداره شود و یا اینکه دولت اختیاراتی را به مدیران استانی و شهری برای این مهم تفویض کند.

*ساختار فعلی میراث فرهنگی استان نمی‌تواند جوابگو زائران باشد 
وی در ادامه به ساختار کنونی میراث فرهنگی استان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ساختار میراث فرهنگی استان خراسان رضوی مانند سایر استان‌ها منظور شده است که بر این اساس و با توجه به ساختار کنونی میراث فرهنگی استان نمی‌توانند اقداماتی را برای زائران و زیر پوشش قرار دادن این امور انجام داد.

*هیچ تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری به امضا نرسیده است
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: تا صبح امروز هیچ تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری به امضا نرسیده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر در حدود 30 میلیارد تومان اعتبار برای این امر در نظر گرفته شده است که در مرحله تفاهم‌نامه است اما در این میان آنچه که می‌توان گفت این است که هنوز اعتباری به ما تحویل داده نشده است.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع تاکنون جلساتی را شهردار مشهد و معاونان شهردار مشهد با معاونان استانداری برگزار کرده اند و تعدادی پروژه مشترک نیز در دستور کار قرار گرفت.
معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه شهردار مشهد اظهار داشت: بر این اساس و در هر هفته آینده تعداد از این پروژه‌های مشترک استانداری با شهرداری مشهد وارد مرحله اجرایی می‌شود.
 
*خرید نخستین اتوبوس‌های برقی کشور برای منطقه ثامن
برادران ایجاد دو ایستگاه آتش‌نشانی در در منطقه ثامن، مکانیزه کردن رفت و روب‌های در این منطقه، ‌ایجاد سرویس‌های بهداشتی و نیز خرید نخستین اتوبوس‌های برق برای این منطقه با توجه به مشکلات آلودگی بافت پیرامونی حرم مطهر را از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد در ارتباط با حجم پروژه‌های در نظر گرفته شده برای این امر گفت: در حدود 75میلیارد تومان اعتبار ریالی حجم پروژه‌های تعریف شده در این منطقه است که در حال حاضر مقرر شده است 30 میلیارد تومان به این امر اختصاص یابد.
وی اظهار داشت: با توجه به اعتبار مورد نیاز پروژه‌های تعریف شد که در این میان برخی از پروژه‌ها نیز به دلیل محدودیت‌های مالی موجود اجرای آن به سال آینده موکول شد.

*با این رقم اعتبارات ضروریات اجرایی می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد اظهار داشت: با توجه به اعتبار منظور شده پروژه‌های ضروری اجرایی می‌شود که دراین میان برخی از پروژه‌های نظیر توسعه فرودگاه مشهد، جابجایی راه آهن مشهد به سال‌های آینه موکول شد.
وی در ادامه به محدود بودن اعتبارات موجود اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه که مسلم است اعتبارات موجود دولت محدود است که بر این اساس نباید اجرای کارها را به اختصاص اعتبارات منوط کرد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد تاکید کرد: اگر اجرای اعتبارات به تامین منابع مالی محدود شود در عمل می‌توان گفت که حرکت خود را به حرکت دولت و تامین اعتبارات محدود کرده ایم که این خود به نوعی عاملی برای اجرایی‌نشدن برخی از امور می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول