اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون سازمان حج و زیارت استان اصفهان:

نخستین گروه حجاج اصفهانی امشب وارد اصفهان می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون سازمان حج و زیارت استان اصفهان گفت: نخستین پرواز گروه حجاج اصفهانی امشب از عربستان ساعت 19 و 25 دقیقه پرواز و ساعت نزدیک به 11 شب به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان وارد می‌شوند.

نخستین گروه حجاج اصفهانی امشب وارد اصفهان می‌شوند
علی زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه نخستین پرواز گروه حجاج از امشب ساعت 19 و 25 دقیقه از عربستان به مقصد اصفهان آغاز می‌شود، اظهار داشت: دیگر پرواز این حجاج ساعت 20 و 30 دقیقه نیز از عربستان صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بازگشت حجاج اصفهانی از امشب تا هشتم آذر ماه ادامه دارد، افزود: در طول این مدت 25 پرواز به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از عربستان صورت می‌گیرد که به طور معمول روزی دو پرواز و نیز در 30 آبان پنج پرواز به سمت اصفهان داریم.
معاون سازمان حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به اینکه حجاج در63 کاروان گروه بندی شدند، تصریح کرد: 60 کاروان از اصفهان و نیز سه کاروان از استان چهارمحال و بختیاری در غالب این 25 پرواز در این مدت به اصفهان باز می گردند.
وی به تعداد زائران حج تمتع سال 90 اشاره کرد و گفت: 2هزار و 930 نفر از اصفهان برای انجام مناسک حج تمتع اعزام شدند.
زاهدی همچنین در مورد وضعیت حجاج اصفهانی در مراسم حج بیان اشت: امسال تمامی تلاش‌ها صورت گرفت که سرویس‌دهی و نیز برنامه‌ریزی‌ها برای پذیرایی از حجاج به بهترین نحو انجام شود.
وی اضافه کرد: دو نفر از حجاج اصفهانی در عربستان و در سرزمین وحی فوت شدند که یک نفر آنها به درخواست خانواده و وراث همان جا دفن شد.
معاون سازمان حج و زیارت استان اصفهان همچنین از ورود پیکر مرحوم رسول ربانی استاد و عضو هئیت علمی دانشگاه اصفهان با پرواز امشب خبرداد.
 
*ترمینال فرودگاه امسال ظرفیت استقبال از حجاج را ندارد
وی در مورد آخرین وضعیت فرودگاه و اعلام آمادگی پذیرش حجاج گفت: طی برگزاری چهار جلسه با مسئولان فرودگاه شهید بهشتی تمامی تمهیدات برای پذیرش حجاج صورت گرفته است.
زاهدی بزرگ‌ترین مشکل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در استقبال از حجاج امسال را تخریب یکی از ترمینال‌ها برشمرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از ترمینال های فرودگاه در حال تخریب است امکان اینکه با مشکل مواجه شویم زیاد است.
وی با اشاره به سردی هوا طی روزهای آینده در اصفهان تاکید کرد: از خانواده‌های حجاج درخواست می‌شود با توجه به شرایط امسال فرودگاه با تعداد کمتری از مستقبل به فرودگاه مراجعه کنند.
معاون سازمان حج و زیارت استان اصفهان بیان داشت: با وجود چنین شرایطی  فقط یک ترمینال و نیز یک نوار نقاله بار مسافر وجود دارد که با توجه به حجم مسافران احتمال اینکه حجاج با تاخیر از فرودگاه اصفهان خارج شوند، هست.
وی با بیان اینکه ممکن است برخی پروازها با تأخیر صورت گیرد، اظهار داشت: چون ترمینال ظرفیت حجم بالای استقبال‌کنندگان را ندارد و خانواده‌ها باید بیرون منتظر باشند توصیه‌ شود در این هوای سرد با تعداد کمتری به منظور استقبال از حاجیان به فرودگاه مراجعه کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول