اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

برنامه‌های هفته کتاب در میناب اعلام شد

خبرگزاری فارس: برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در میناب توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اعلام شد.

برنامه‌های هفته کتاب در میناب اعلام شد
اسماعیل جهانگیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میناب با بیان اینکه اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی به حدی است که این امر مورد سفارش بسیاری از پیامبران است اظهار داشت: در دین اسلام نیز به این امر بارها و بارها در احادیث اشاره شده است.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب، عضوگیری رایگان کتابخا‌نه‌های عمومی، اهدا کتاب به کتابخانه‌ها، اجرای طرح اهدا کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان میناب است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان میناب همچنین برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب "ولایت" را مهمترین برنامه هفته کتاب و کتابخوانی در میناب ذکر کرد و یادآور شد: این نمایشگاه که با حضور امام جمعه افتتاح شد از 25 آبان آغاز و تا دوم آذر ماه ادامه خواهد داشت که در این نمایشگاه بیش از 50 هزار جلد کتاب با 4 هزار و 300 عنوان با تخفیف 20 درصد به مردم ارائه شده است.
وی افزود: هم زمان با افتتاح نمایشگاه کتاب از دفتر مجموعه اشعار "مهدی میرابی" از شاعران جوان مینابی نیز توسط حجت‌الاسلام معتمدی‌فر امام جمعه شهرستان رونمایی به عمل آمد.
جهانگیری اضافه کرد: مسابقه کتاب و کتابخوانی تحت عنوان "من کتاب می‌خوانم" نیز ویژه دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان و زنان خانه‌دار در این هفته برگزار می‌شود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از گشایش نمایشگاه کتاب در زندان میناب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نیز خبر داد و افزود: در نمایشگاه کتاب زندان میناب نیز حدود هزار جلد کتاب با موضوع‌های علمی، تاریخی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و سرگرمی و تخیلی به نمایش گذاشته شده است.
به گفته جهانگیری، عدم آگاهی مددجویان، نقش بسزایی در ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی دارد که فرهنگ کتابخوانی می‌تواند راهکاری مناسبی برای اصلاح و تغییر نگرش آنان باشد.
وی یادآور شد: این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، اوقاف وامور خیریه، دفتر امام جمعه، فرمانداری میناب، انجمن حمایت از زندانیان و اداره زندان میناب بر پا شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول