اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد آبادان خبر داد:

برگزاری جشن هفته کتاب در تالار مهر آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان از برگزاری جشن هفته کتاب در تالار مهر این شهرستان خبر داد.

برگزاری جشن هفته کتاب در تالار مهر آبادان
فرهاد پورغراوی‌علوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی قرار است در روز پنج‌شنبه با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی آبادان جشنی را در تالار مهر این شهرستان برگزار کنیم.
وی افزود: این برنامه با هدف گرامیداشت اهمیت کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه و تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخانه برگزار خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان ادامه داد: در این جشن مسئولان کتابخانه‌های شهرستان آبادان و همچنین جمعی از مسئولان شهری حضور خواهند داشت و از جمله برنامه‌های مهم آن بحث در مورد برنامه‌های آینده ادارات و نهادها در زمینه چگونگی توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین مردم است.
وی در ادامه از برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در آبادان خبر داد و گفت: همچنین نمایشگاه کتاب نیز در چهارم آذرماه سال جاری به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی آبادان در تالار ثامن‌الائمه این شهرستان برگزار خواهد شد.
علوانی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تعداد پنج هزار جلد کتاب در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها در راستای آشناسازی هرچه بیشتر شهروندان با فرهنگ کتابخوانی اجرا می‌شوند تصریح کرد: در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های موجود در آبادان به حد استاندارد نرسیده و این امر موجب کاهش سرانه مطالعه در بین مردم این شهرستان شده ‌است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان اضافه کرد: باید با همت و تلاش بیشتر در راه افزایش فضاهای فرهنگی به ویژه کتابخانه‌های عمومی در آبادان بکوشیم تا از این طریق زمینه‌های آشنایی جوانان با تازه‌های نشر و افراد جدید فعال در حوزه کتاب کشور را فراهم کرده و در نتیجه بر فرهنگ عمومی شهروندان بیافزاییم.
وی در پایان با تشکر از مسئولان شهری که در برپایی جشن و نمایشگاه کتاب آنها را یاری داده‌اند، گفت: ما باید با برپایی چنین برنامه‌هایی فرزندان خود را بیش از پیش علاقه‌مند به مطالعه کرده و اطلاعات آنها را در زمینه دانش روز دنیا افزایش دهیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول