اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه اصفهان:

قرآن چراغ هدایت‌گری و بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: قرآن چراغ روشنگری، هدایت‌گری و بیداری اسلامی است و آشنایی و انس با قرآن اندیشه‌های درونی مردم را برای مقابله با جنگ نرم تقویت می‌کند.

قرآن چراغ هدایت‌گری و بیداری اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام عبدالحسین مرادی پیش‌ازظهر امروز در جمع مسئولان این اداره اظهار داشت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب حافظان قرآن کریم باید به 10 میلیون نفر افزایش پیدا کنند و در حال حاضر اصفهان در راستای تحقق خواسته‌ها و مطالبات ایشان تلاش می‌کند.
وی به تدابیر اندیشیده شده در استان به منظور تحقق این موضوع اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 4هزار و 500 نفر در این مسابقات به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند اما در اما در سال جاری سهمیه استان در راستای این موضوع به صورت 100 درصدی افزایش یافته است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: تا پایان سال جاری باید 65هزار اصفهانی در مسابقات قرآن کریم شرکت کنند.
وی به تعداد افراد ثبت‌نام کننده برای شرکت در مسابقات قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 15هزار اصفهانی برای حضور در مسابقات قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند و مرحله استانی این دوره از مسابقات از سوم و چهارم آذر‌ماه جاری در سطح استان آغاز می‌شود.
مرادی با اشاره به مکان برگزاری این مسابقات تاکید کرد: سی و چهارمین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در دو برنامه زمانی متفاوت ویژه خواهران و برادران شرکت‌کننده در ساختمان قائمیه واقع در خیابان مسجد سید اصفهان برگزار می‌شود.
وی به نحوه داوری این مسابقات اشاره کرد و بیان داشت: داوری این مسابقات توسط داوران برجسته بین‌المللی صورت می‌گیرد و سوم آذر‌ماه جاری مرحله نخست این مسابقات در نوبت صبح و با حضور شرکت‌کنندگان از شهرستان‌های شاهین‌شهر، نجف‌آباد، فلاورجان، تیران و کرون، بنرود، جلگه و کوهپایه برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: در نوبت بعد از ظهر نیز برادران شرکت‌کننده از شهرستان‌های اردستان، لنجان، برخوار، اصفهان و خمینی‌شهر در این مسابقات به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
وی به شهرستان‌های شرکت‌کننده در چهارم آذر‌ماه جاری اشاره کرد و گفت: در این روز نیز برادران از شهرستان‌های فریدن، خور و بیابانک، نایین، بادرود، گلپایگان، خوانسار، کاشان، آران و بیدگل، شهرضا، سمیرم و مبارکه در این مسابقات شرکت می‌کنند.
مرادی اظهار داشت: مرحله استانی این دوره از مسابقات ویژه خواهران نیز در سه روز متوالی و در روز‌های نهم، دهم و یازدهم آذر‌ماه جاری برگزار می‌شود.
وی به تعداد افراد شرکت‌کننده در مرحله استانی این مسابقات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 700 اصفهانی به مرحله استانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم راه یافته‌اند که 380 نفر از آنها از خواهران و 320 نفر از آنها نیز از برادران هستند.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: این افراد در مرحله استانی در رشته‌های حفظ، ترتیل و قرائت شرکت می‌کنند و اصفهان در سطح کشور از لحاظ مسابقات قرآنی از جایگاه ویژه و ارزشمندی برخوردار است.
وی به برگزاری جلسات متعددی در استان در راستای شناسایی ظرفیت‌های قرآنی اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر جلسات مختلفی در این زمینه برگزار شده است و افزایش تعداد شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی در سال‌های آتی از مهم‌ترین اهداف این اداره محسوب می‌شود.
مرادی با اشاره به ضرورت آشنایی مردم با قرآن تاکید کرد: قرآن چراغ روشنگری و هدایت‌گری است و آشنایی و انس با قرآن اندیشه‌های درونی مردم را برای مقابله با جنگ نرم تقویت می‌کند.
وی بیان داشت: جامعه امروز نیازمند توجه به ارزش‌های دینی و اسلامی است و تحقق این موضوع از تهاجم‌های فرهنگی دشمن علیه جامعه جلوگیری می‌کند.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: استفاده از ظرفیت‌های قرآنی و انجام فعالیت‌های قرآنی در بارگاه بقاع متبرکه در راستای تبدیل امام‌زاده‌ها به قطب فرهنگی نقش موثری دارد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول