اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

رفع مهجوریت قرآن نیازمند همت همگانی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم هدف از اجرای طرح حفظ قرآن کریم را ورود قرآن به زندگی اجتماعی مردم دانست و گفت: این طرح در راستای رفع مهجوریت قرآن کریم است.

رفع مهجوریت قرآن نیازمند همت همگانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت السلام والمسلمین محمدمهدی عرب‌ انصاری در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که دوشنبه شب در تالار امام رضا(ع) برگزار شد، طرح آموزش مهارت‌های زندگی به کارکنان دستگاه‌های اجرایی توسط اداره کل آموزش و پرورش استان را طرحی مناسب و مثمر ثمر دانست و در این زمینه اظهار داشت: پیچیدگی زندگی امروز نیازمند آموزش مهارت‌های جدید است.
وی در ادامه با بیان اینکه امروزه فردی که توانایی ورود به فضای مجازی را نداشته باشد و یا نتواند به یکی از زبان‌های زنده دنیا صحبت کند را کم‌سواد می‌نامند، اظهار کرد: این کم‌سوادی‌ها و اختلاف نظرها می‌تواند موجب ایجاد فاصله میان خانواده‌ها شود و این طرح می‌تواند با آموزش مهارت‌های زندگی به والدین، آنها را در تربیت و پرورش صحیح فرزندان یاری دهد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه کنونی را ارتباط نادرست بین خانواده‌ها و فرزندان دانست و گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان می‌تواند با هماهنگی و مشورت گرفتن با بهزیستی قم، برخی جنبه‌های مورد نیاز جامعه و خانواده‌ها را آموزش دهد تا بهره‌وری این طرح افزایش یابد.
وی در ادامه با اشاره به طرح آموزش 32 هزار حافظ قرآن کریم در مدارس استان قم اعلام کرد: اعتبارات اداره کل تبلیغات اسلامی استان در چهار گرایش تحقق می‌یابد که یکی از آنها فعالیت‌های قرآنی است که با ایجاد هماهنگی با این اداره تلاش می‌کنیم تا منابع این طرح را فراهم سازیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین عرب‌انصاری با بیان اینکه طرح تربیت حافظ قرآن کریم، طرحی بسیار مناسب است، اظهار داشت: ارزیابی قرآن در زندگی افراد جامعه بیانگر این موضوع است که قرآن کریم در جامعه کنونی محجور مانده و این طرح می‌تواند گامی بلند در راستای رفع این مهجوریت باشد.
وی در ادامه با اشاره به طرح حفظ قرآن کریم در بین دانش‌آموزان عنوان کرد: امکان آموزش و ارتباط این قشر با قرآن کریم بسیار زیاد است و به راحتی می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و کارآمد، حافظان قرآن در میان این قشر را تربیت کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه کارگروه تخصصی برای این طرح تشکیل خواهد شد، گفت: این طرح به عنوان هدف مطرح نیست، بلکه مسیری است برای تحقق هدفی برتر و به عنوان راه ورود قرآن کریم به زندگی اجتماعی افراد باید مورد توجه همگان قرار گیرد تا از مهجوریت قرآن کریم کاسته شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول