اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

تقویت ارتباط فرهنگی مدرسه و خانه عامل کسب موفقیت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: تقویت ارتباط فرهنگی و پیوند عاطفی بین مدرسه و خانه عامل تحویل انسان‌های موفق به جامعه است.

تقویت ارتباط فرهنگی مدرسه و خانه عامل کسب موفقیت است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی محتشم پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از خانواده‌های برتر و نمونه استان همدان اظهار داشت:  25 ذی‌الحجه روز خانواده روز نزول سوره "هل اتی" و تکریم بازنشستگان است و همچنین در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم و امروز تفکر بسیجی و اندیشه آنان را در بیداری اسلامی مشاهده می‌کنیم پس جفاست که در این محفل حرفی از بسیج و بسیجیان را به میان نیاوریم.
وی خاطرنشان کرد: بسیج نیروهای سازماندهی در دسته‌ها و گردان‌ها نیست هرچند این نیروها جزو بهترین‌ها هستند اما کسی که تفکر بسیجی داشته باشد و بخواهد فرهنگ علوی و فاطمی را در جامعه ترویج دهد خود یک بسیجی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: این روزها یادآور دلاورمردی‌هایی است که معادلات سیاسی جهان را بر هم زدند و منبع اولیه فکری آنها به لحاظ مصونیت فکری و معنوی در کوچک‌تری و ماندگارترین واحد اجتماعی یعنی خانواده بوده است.
وی بیان داشت: بسیجیان این عظمت و استقلال را به رخ جهانیان کشیدند که ای جهانیان شما هم می‌توانید با تکیه بر منابع و نیروهای خودتان مستقل باشید و در برابر نظام سلطه‌گر و استعمار که هدفی جز چپاول منابع و ثروت ملت‌ها ندارد بایستید.
حسنی‌محتشم خاطرنشان کرد: نظام تعلیم و تربیت با تکیه بر ایمان و اعتقاد و استقلال به تعلیم و تربیت می‌پردازد و توفیق در این امر تلاش مضاعف مسئولان را می‌طلبد.
وی گفت: با این باور زمینه رشد و شکوفایی خانواده‌ها به عنوان خانه اول و رکن اصلی شکل‌گیری شخصیت نونهالان و نوجوانان و جوانان و کانون مهر و محبت و صفا بیشتر می‌شود.
مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان همدان در ادامه بیان کرد: اگر ارتباط فرهنگی و پیوند عاطفی بین مدرسه و خانه که هر دو اینها شاکله اصلی شخصیت جوان را کلید می‌زنند، بیشتر باشد می‌توانیم در آینده انسان‌های موفقی را به اجتماع تحویل دهیم.
وی به چهار شکل خانواده در تاریخ اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ چهار شکل خانواده را مشاهده کردیم که نوع اول آن خانواده همفکر و همگام مانند خانواده حضرت علی (ع) و فاطمه (س) بوده و نوع دوم خانواده‌ای که زن و مرد هر دو در خباثت همفکر و همگام بوده‌اند مانند خانواده ابولهب که همیشه پیامبر را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.
حسنی‌محتشم افزود: نوع سوم خانواده که در آن زن خوب و مرد بد بوده است و مصداق آن خانواده فرعون است و شکل آخر خانواده که در آن مرد خوب و زن خبیث بوده است خانواده حضرت نوح (ع) و حضرت لوط (ع) عنوان شده است.
وی در پایان سخنانش اذعان کرد: اکثریت کسانی که به عنوان دانشمند در طول تاریخ مطرح بوده‌اند از خانواده‌های متعالی و دین‌دار بوده‌اند که آنها را به عنوان افراد موفق به جامعه معرفی کردند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول