اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

خانواده‌ پایه‌گذار بنای توسعه منابع انسانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی در جامعه می‌تواند بنای توسعه منابع انسانی را پایه‌ریزی کند و تکریم این نهاد سبب استحکام این واحد اجتماعی است.

خانواده‌ پایه‌گذار بنای توسعه منابع انسانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در برگزاری همایش روز ملی خانواده اظهار داشت: فلسفه سوره هل اتی و نامگذاری روز خانواده به این صورت است که بر اثر دستورات وارده بر پیامبر بوده است.
امام جمعه مشهد بیان داشت: خانواده، آغوش گرمی است که تمام عمر، پناه لحظه‌های تنهایی انسان است.
وی ادامه داد: خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی در جامعه می‌تواند بنای توسعه منابع انسانی را پایه‌ریزی کند و تکریم این نهاد سبب استحکام این واحد اجتماعی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: 25 ذی‌الحجه مصادف با روز «تکریم خانواده » است و علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است عنوان کرده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: این سوره در روز 25 ذی‌الحجه در شأن اهل‌بیت پیامبر(ص) نازل شد که پس از سه روز روزه و انفاق افطار خود، از طرف خداوند اطعام شده اند بی‌شک با انجام فرامین دینی اسلام در مورد خانواده و در نظر گرفتن این اعمال می‌توان تا حد زیادی زمینه سعادت و جاودانگی را برای خویش فراهم ساخت.
علم‌الهدی تصریح کرد:خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی، آسیب‌پذیرترین گروه در برابر آسیب‌های اجتماعی قرار دارد به طوری که اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده بروز پیدا می‌کند.
امام جمعه مشهد اظهار داشت: در صورت پیشگیری نکردن و برخورد ناصحیح با آنها، به درون جامعه نیز رسوخ می‌کند و در این شرایط دشوار، دیگر مشکلات و آسیب‌ ها به راحتی قابل کنترل نیست.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود:خانواده اولاً نهادی انسانی جامعه کنونی است، یعنی عنصر تشکیل دهنده آن اشخاص و افراد انسانی است که این اعضا در تعامل و ارتباط متقابل با یکدیگر هستند.
وی بیان داشت: خانواده یک نهاد و نظام اساسی در جامعه ما است و خانواده نهادی اجتماعی است یعنی بستر حیات آن جامعه بشری است و از حیث شکل‌گیری، دوام، پویایی و رشد در تعامل ارتباط تنگاتنگ با اجتماع دارا است. 
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول