اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران:

آموزش خانواده در کشور متولی خاصی ندارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: هیچ سازمان و نهادی که به طور رسمی آموزش‌هایی در زمینه ازدواج و خانواده به جوانان ارائه دهد در کشور وجود ندارد.

آموزش خانواده در کشور متولی خاصی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رضا خجسته‌مهر ظهر امروز در همایشی که به مناسبت روز خانواده و با موضوع «ویژگی‌های خانواده سالم و بهبود روابط زوجین و فرزندان» به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه برگزار شده بود، اظهار داشت: افرادی که در عرصه آموزش مسائل مرتبط با خانواده و ازدواج وارد می‌شوند بعضا ناشی و کم اطلاع هستند.
وی تصریح کرد: بدتر اینکه برخی اصلا به آموزش خانواده اعتقاد ندارند و نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند و زوج‌های جوان عموما بدون آموزش و با نگرش‌های نامناسب وارد زندگی می‌شوند.
دانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز به بیان احادیث و روایاتی از ائمه اطهار(ع) درباره خانواده پرداخت و گفت: هیچ بسته‌ و الگویی قشنگ‌تر و کامل تر از دین مبین اسلام روابط میان همسران را تشریح نکرده است.
خجسته‌مهر یکی از مشکلات زوجین را عدم بیان احساسات آنها با هم بیان کرد و ادامه داد: اکسیر عشق در اسلام، بیان احساسات است و در دین مبین اسلام تاکید شده که محبت خود را به یکدیگر ابراز نمایید و این اصل مهم لازمه حفظ و دوام زندگی مشترک است.
وی تاکید کرد: رابطه زناشویی یک حساب بانکی عاطفی مشترک است که هر چقدر همسران تحسین، تمجید، قدرشناسی، گذشت و فداکاری در آن بگذارند، برداشت می‌کنند.
این مشاور فعال در امور خانواده در ادامه مهم‌ترین سازه و متغیر در رابطه زناشویی را ادراک عدالت عنوان کرد و گفت: اگر هر کدام از زوجین عدالت را در زندگی مشترک حس نکنند، ارتباط را رها می‌کنند چرا که تا زمانی انسان‌ها در زندگی برای هم فداکاری می‌کنند که عدالت را درک کنند.
خجسته‌مهر به برخی تفاوت‌های شخصیتی و جسمانی زنان و مردان اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل اختلافات میان همسران این است که ویژگی‌های شخصیتی یکدیگر را نمی‌شناسند و از خصوصیات هم اطلاعی ندارند.
وی بر سالم‌سازی فضای دانشگاه‌ها فارغ از قضیه تفکیک جنسیتی تاکید کرد و گفت: باید اخلاق حرفه‌ای را در استاد و دانشجو ایجاد و در شکل‌گیری روابط انسانی و اسلامی تلاش کنیم.
دانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز بر آموزش پیش از ازدواج و شناخت زوج‌ها از هم تاکید و خاطرنشان کرد: فلسفه ازدواج در اسلام، آرامش است تحقیقات نشان داده اگر ازدواج رضایت همسران را به دنبال نداشته باشد، موجب کاهش طول عمر می‌شود.
در ادامه این همایش، دکتر رضا خجسته مهر به پرسش‌های شرکت کنندگان پاسخ داد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول