اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف معرفی الگوی کاربردی؛

همایش روز ملی خانواده در مشهد برگزار شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: همایش روز ملی خانواده با هدف معرفی الگویی کاربردی از خانواده‌های متعالی در مشهد برگزار شد.

همایش روز ملی خانواده در مشهد برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، تهمینه شکیب ظهر امروز در همایش روز ملی خانواده در مشهد اظهار داشت: 25 ذی‌الحجه مصادف با «روز ملی خانواده » است، روز 25 ذی‌الحجه مصاد‌ف با نزول سوره هل اتی به نام روز خانواد‌ه، بهانه‌ای برای ارائه الگویی مناسب و شایسته به همه خانواد‌ه‌ها مسلمان است.
وی بیان داشت: د‌ین اسلام د‌ر تمام ابعاد‌ حیات به الگوبرداری برای تکامل بشر پرد‌اخته است و خانواد‌ه‌ای بزرگوار، به نام اهل بیت(ع) که مراقبت‌های ویژه‌ای برای پاسداری از نهاد‌ خانواد‌ه و تربیت فرزند‌ان صالح نقش مهمی را د‌ارند‌.
مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی بیان داشت: دین و مذهب از سه جنبه اعتقاد و ایمان دینی، اخلاق دینی و رعایت احکام و قوانین شرعی تحکیم بخش نهاد خانواده است.
شکیب در بیان این مطلب افزود: عواملی نیز قبل از ازدواج در قالب تربیت اخلاقی و ایمانی و بعد ازدواج در قالب حاکمیت عقاید، اخلاقیات و احکام دینی بر شئونات فردی و خانوادگی از عوامل مؤثر در تحکیم خانواده‌های مسلمان است.
وی تصریح کرد: تربیت انسان‌های دین مدار و معتقد با شاخصه ایمانی خداباوری و حاکمیت این اصول در زندگی خانوادگی، مبنایی لازم و مترقّی و ضامن سلامت بنیان خانواده‌های مسلمان قرار دارد.
مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی اظهار داشت: می‌دانیم که خانواده نهادی اجتماعی و عنصری از نظام جامعه است و می‌دانیم که شرط لازم برای کارآمدی عناصری که در یک سیستم وجود دارند این است که این عناصر موقعیت و کارکردی تعریف شده باشند بطوریکه که رابطه‌ای از هر سوی میان عنصر و نقش و کارکرد آن در سیستم قرار داشته باشد.
شکیب بیان داشت: نهاد خانواده نیز به عنوان عضوی از اجتماع از این اصل مستثنی نبوده است و کارآمدی آن در نظام اجتماع بستگی به جایگاه آن در جامعه دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول