اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان:

زمان‌شناسی و تشخیص درست از ویژگی‌های بارز بسیجیان است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به ویژگی‌های بسیج و بسیجیان، زمان‌شناسی و تشخیص درست آنان در مواقع بحرانی را از ویژگی‌های برجسته بسیج و بسیجیان نام برد.

زمان‌شناسی و تشخیص درست از ویژگی‌های بارز بسیجیان است
حجت‌الاسلام محسن حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن و همچنین خدمت‌رسانی به مردم نهادهای مختلفی تشکیل شدند، اظهار داشت: بسیج یکی از این نهادهای مبارک بود که در پنجم آذر 58 به فرمان امام راحل(ره) در همین راستا تشکیل شد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: تشکیل بسیج در پنجم آذر سال 58 به فرمان امام راحل دارای فلسفه‌ای عمیق و ویژگی‌های بسیار گسترده است.
وی با بیان اینکه تشکیل این نهاد مردمی به فرمان امام تنها مربوط به آن مقطع و زمان خاص نبوده است، افزود: تشکیل بسیج به فرمان امام یک فرمان دائمی برای همه زمان‌ها و نسل‌ها و برای رسیدن به اهداف مقدس و آرمان‌ها و ارزش‌های این نهضت الهی بوده است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: هدف امام از تشکیل بسیج یک مبنای دینی و قرانی با اهداف ارزشمند و والا بوده است.
به گفته حجت‌الاسلام حیدریان، مبنای قرآنی در بحث حضور اقشار مختلف مردم در دفاع از آرمان‌ها و حکومت دینی و مردمی با توجه به دستورات دین مبین اسلام مبنی بر دفاع از نظام‌های اسلامی در برابر دشمنان یکی از فلسفه‌های تشکیل این نهاد مردمی است.
وی افزود: اجرای دستورات اکید دین اسلام مبنی بر آمادگی ملت‌های مسلمان در مقابله با دشمنان که در سوره‌های مختلفی همچون انفال و توحید آمده است، مبنای قرآنی این فرمان الهی امام راحل(ره) در تشکیل نهاد بسیج مردمی برای دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی بوده است.
 
تشکیل نیروی مردمی از دستورات آموزه‌های دین است
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: آمادگی امت‌های مسلمان برای مقابله با تهاجمات مختلف دشمنان جزو دستورات دین اسلام بوده و امام با تشکیل بسیج مردمی آن را در ایران اسلامی تحقق بخشید.
حجت‌الاسلام حیدریان با بیان اینکه این آمادگی و حضور در مقاطع مختلف متفاوت و در قالب‌های گوناگون خود را نشان می‌دهد، اضافه کرد: امت‌های مسلمان باید همواره در حوزه‌های نظامی، فرهنگی و قدرت نرم، علمی و سیاسی آمادگی کامل را برای مقابله با دشمنان داشته باشند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: امروزه با توجه به هجمه‌های روزافزون دشمنان علیه نظام‌های اسلامی همچون انقلاب اسلامی که همواره مانع بزرگی برای دشمنان در رسیدن به اهداف دشمنان است، آمادگی در دو حوزه نظامی و فرهنگی امری ضروری است.
حجت‌الاسلام حیدریان با بیان اینکه بحث تشکیل بسیج به دوران پیامبر اسلام(ص) بر می‌گردد، گفت: امام راحل با توجه به انقلاب پیامبر که با بسیج مردمی توانست ضمن مقابله با دشمنان دین اسلام را گسترش دهد این نهاد مقدس را تشکیل داد.
وی با تاکید بر اینکه شناخت بسیار بالای امام راحل(ره) از تاریخ صدر اسلام یکی از عمده‌ترین دلایل فرمان تشکیل بسیج توسط ایشان بود، خاطرنشان کرد: شکست نهضت‌ها و قیام‌های دیگر همچون نهضت مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و غیره در تاریخ معاصر نیز نیاز به وجود چنین نهادها و تشکیلاتی را از دیدگاه امام راحل(ره) بیشتر کرده بود.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس تصریح کرد: امام خمینی(ره) به خوبی می‌دانستند که یکی از مهم‌ترین عوامل شکست این نهضت و قیام‌ها نبود نیروهای پشتیبان و مدافع از بطن خود این قیام‌ها است و به همین دلیل احساس کرد انقلاب اسلامی باید از درون خود نیرویی داشته باشد که از آرمان‌ها و دستاوردهای آن دفاع کند.
 
دوراندیشی امام خمینی(ره) زمینه تشکیل بسیج مستضعفین بود
حجت‌الاسلام حیدریان با بیان اینکه دوراندیشی امام راحل(ره) و تجربیات ایشان یکی از مهم‌ترین عوامل تشکیل بسیج بود، افزود: نهاد مردمی بسیج از آغاز تشکیل تاکنون دارای برکات بسیار زیادی برای این نظام مقدس اسلامی بوده است.
وی دفاع از آرمان‌های انقلاب را مهم‌ترین هدف تشکیل بسیج به فرمان امام راحل(ره) دانست و افزود: بسیج یکی از با ارزش‌ترین منابع و پشتوانه انقلاب در برابر دشمنان است و دشمنان همواره از این عقبه تمام نشدنی می‌ترسند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه دین، رهبری و مردم سه مولفه مهمی هستند که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، گفت: حضور همیشگی و ولایی مردم به عنوان صاحبان اصلی این نظام الهی همواره موجب اقتدار نظام و سرکوبی توطئه‌های دشمنان شده است.
حجت‌الاسلام حیدریان از فرهنگ بسیجی به عنوان فرهنگ معنویت، شجاعت، غیرت، آزادی و فرهنگ خواسته‌های حقیر نشده نام برد و افزود: فرهنگ بسیجی نماد رفتار و کردار بسیجیان است.
وی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی جدای از فرهنگ غنی دینی و اسلامی نیست، تصریح کرد: فرهنگ بسیجی در حقیقت بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی و دستورات رهبران دینی تعریف و جاری شده است.
به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان، فرهنگ بسیجی در حقیقت فرهنگی ارزشی و استوار بر باورها و اعتقادات دینی، ولایت‌مداری، استکبارستیزی و عدالت‌خواهی خلاصه شده است.
حجت‌الاسلام حیدریان با بیان اینکه جایگاه و ارزش بسیجی و بسیجی بودن الزاماتی را نیز برای آنان به وجود آورده است، تصریح کرد: یک بسیجی فعال پا به رکاب و پشتیبان انقلاب باید همواره این الزامات را در تمام شئونات زندگی چه فردی و اجتماعی مد نظر داشته باشد.
وی آگاهی دینی( دین شناسی)، آشنایی با قرآن، شبهه‌شناسی، آگاهی سیاسی و زمان‌شناسی را از الزامات یک بسیجی برشمرد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: کسی که دینش را از طریق کتاب و سنت به خوبی بشناسد در هیچ شرایطی از اعتقادات و دینش بازنخواهد گشت.
حجت‌الاسلام حیدریان از قرآن به عنوان راهنما و هادی انسان‌ها نام برد و افزود: قرآن انسان‌ها را در مسیر درست و حق قرار می دهد و مانع لغزش بشریت می‌شود.
 
شبهه‌شناسی برای بسیجیان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است
وی شبهه‌شناسی برای بسیجیان را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و ادامه داد: بسیجیان باید شبهاتی را که به مبانی دینی، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، اصل ولایت فقیه و موجودیت کشور برمی‌گردد به خوبی شناسایی کنند.
به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان، شبهه‌شناسی نیز از مهم‌ترین الزامات یک بسیجی است، چرا که عدم تشخیص شبهات در زمینه‌های مختلف انسان را از مسیر درست و حق باز می‌گرداند.
حجت‌الاسلام حیدریان آگاهی سیاسی را از دیگر الزامات بسیجیان عنوان کرد و ادامه داد: بسیجیان باید با هوشیاری کامل نسبت به مسائل سیاسی داخلی و جریان‌های مختلف حاضر در کشور اعم از خودی و غیرخودی آشنایی کامل داشته باشد.
به گفته وی، بسیجیان باید به مسائل منطقه و خارج منطقه کاملا آشنایی داشته و با تشخیص درست مسائل در زمان نیاز به ویژه در مسائل سیاسی در کنار حفظ خود راهنمایی برای دیگر افراد جامعه باشند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه بدون شک شناخت درست موقعیت زمانی مانع لغزش انسان به دلیل شبهات موجود در جامعه خواهد شد، تصریح کرد: تصمیم درست در شرایط حساس و غبارآلود جامعه تنها با بصیرت و زمان‌شناسی امکان‌پذیر خواهد بود.
حجت‌الاسلام حیدریان شناخت کامل دشمنان را از دیگر الزامات بسیجیان عنوان کرد و یادآور شد: یک بسیجی باید انگیزه، اهداف، تاکتیک، استراتژی و نحوه مقابله با دشمن را به خوبی بشناسد تا بتواند به درستی با توطئه‌های آنان مقابله و ایستادگی کند.
به گفته وی، اگر به درستی مواضع و اهداف دشمنان را بشناسیم در مقابله با تهدیدات آنان بهترین تصمیم و عکس‌العمل را نشان خواهیم داد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول