اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور:

امر به حق و نهی از باطل وظیفه همگانی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور گفت: در امر قضاوت اقامه حق و رفع باطل از توصیه‌های مؤکد اسلام است و تحقق این امر باید مدنظر همگان قرار بگیرد.

امر به حق و نهی از باطل وظیفه همگانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادستان و سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان ضمن گرامیداشت روز مباهله اظهار کرد: در این ایام اهل‌ بیت پیامبر با اخلاص و تنها برای شکر نعمت‌های الهی روزه‌دار شدند و از خدای متعال هیچ انتظاری جز جلب رضایت او نداشتند.
وی با اشاره به آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اخلاص و تقوای کامل امام موجب پیروزی نهایی اسلام و سرافراز شدن رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور بیان کرد: خداوند متعال در فرهنگ اسلامی و اصول دین جایگاه عدالت و رعایت آن را توسط همه اقشار جامعه به خصوص در خانواده و محیط کار امری ضروری و مهم تلقی کرده است و در قضاوت نیز عدل مهم‌ترین شاخصه محسوب می‌شود.
وی تأکید کرد: قضاوت‌ها باید بر اساس معیار صورت بگیرد و قاضی نفسانیت را دخیل در تصمیم خود نکند چراکه در این صورت فرد قوانین الهی را زیر پا گذاشته است.
بهرامی با بیان اینکه هوا و هوس انسان را از مسیر حق منحرف می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر عدالت به معنای واقعی کلمه در جامعه طنین‌انداز شود تمام جهانیان در مقابل این معیار و الگوی ارزشی تسلیم خواهند شد.
وی گفت: بیداری اسلامی و جنبش‌های اخیر مردم در آمریکا و اروپا و ایستادگی 99 درصد از مردم در مقابل یک درصد نمونه بارزی در عدالت‌طلبی مردم دنیاست.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور تأکید کرد: مسئولان و مدیران نظام باید با اقتدا به مبانی حکومتی امیرالمؤمنین به اقامه حق و رفع باطل بپردازند تا بتوانند در مسیر درست حرکت کنند.
وی در پایان با بیان اینکه امر به حق و نهی از باطل وظیفه همگانی است، خاطرنشان کرد: در قضاوت باید ظرافت‌های لازم را به خرج داد و در رسیدگی به حق همه جنبه‌ها را در نظر گرفت.
در پایان این مراسم از رؤسای اسبق سازمانهای قضایی نیروهای مسلح و دادستان دادسرای نظامی استان همدان تقدیر به عمل آمد و به ترتیب محمدجعفر شهبازی و رمضانعلی صالحی به عنوان مدیران جدید این سازمان‌ها معارفه شدند.
انتهای پیام/آ20        
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول