اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آذرماه سال جاری؛

جشنواره مخترعان منطقه‌ای اختراعات کوهرنگ برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نخبگان استان اصفهان از برگزاری جشنواره مخترعان منطقه‌ای اختراعات کوهرنگ در استان اصفهان در آذرماه سال جاری خبر داد.

جشنواره مخترعان منطقه‌ای اختراعات کوهرنگ برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هادی اکبرزاده شامگاه چهارشنبه در نشست شورای علمی بنیاد نخبگان استان اصفهان به گزارش عملکرد فعالیت‌های انجام گرفته این بنیاد پرداخت و اظهار داشت: همایش تجلیل از 14 نفر از نخبگان قرآنی استان‌های قم، چهارمحال و بختیاری و اصفهان در مردادماه، همایش از ایده‌پردازی تا اختراع با هدف فضاسازی اولیه به منظور برگزاری باشکوه‌تر جشنواره منطقه‌ای اختراعات، آشنایی صاحبان ایده و مخترعان با محوریت تجاری سازی، جلسه هم‌اندیشی با صاحب‌نظران پیرامون تدوین سند راهبردی کشور در امور نخبگان برگزار شد.
وی با بیان اینکه دو نشست با نخبگان و استعدادهای برتر زیر پوشش صورت گرفته است، افزود: نشست 100 نفر از نخبگان با استاندار و نیز سلسله نشست‌های معنوی آسمان ویژه ماه مبارک رمضان از دیگر اقدامات این بنیاد بوده که در کنار آن کارگاه آموزشی پیرامون دین و اندیشه و جلسات اخلاقی صورت گرفت.
رئیس دفتر نخبگان استان اصفهان تصریح کرد: سه بازدید و اردوی علمی از صنایع هسته‌ای اصفهان، گروه صنعتی انتخاب و اردوی ویژه بانوان در روز ولادت حضرت معصومه(ع) انجام گرفت.
وی به دوره‌های آموزشی مهارت و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: به منظور فراهم کردن بستری به منظور ورود نخبگان و استعدادهای برتر به کسب و کار دانش بنیان تاکنون پنج جلسه با مبانی کارآفرینی و تجاری‌سازی ایده، قوانین مالکین فکری، اصول کلی تدوین کسب و کار، قوانین و مقررات تجاری و اصول و فنون مذاکره برگزار شده است.
اکبرزاده به کارگاه‌های آموزشی با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی در زمینه مهارت زندگی اشاره کرد و افزود: ارتقای مهارت، سازگاری با دیگران و سلامت روانی اجتماعی از مهمترین موضوعات این کارگاه‌ها بوده است.
وی اضافه کرد: کارگاه آموزشی زبان انگلیسی با هدف توانمندسازی نخبگان در زمینه آموزش و نیز کارگاه نکات کلیدی در آموزش زبان از جمله دیگر کلاس‌های آموزشی برگزارشده است.
رئیس دفتر نخبگان استان اصفهان همچنین سایر فعالیت‌های متفرقه این بنیاد پرداخت و از تشکیل تعاونی دانش بنیان خبر داد و بیان کرد: تشکیل کارگروه تعاونی‌های دانش بنیان، با هدف تسهیل در ایجاد کسب و کار دانش بنیان و نیز ایجاد هماهنگی لازم بین دو اداره تعاون و بانک توسعه در مردادماه 90 آغاز به کار کرد.
وی ادامه داد: در راستای تدوین پیش نویس برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان در راستای ارتقای وضعیت فرهنگی و استعدادهای فرهنگی زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان این نشست را برگزار کرد.
اکبرزاده در بخشی از صحبت‌های خود به فعالیت‌های جاری این بنیاد اشاره کرد و افزود: پیگیری درخواست وام مسکن، نظام وظیفه نخبگان زیر پوشش انجام شده که در این راستا پرونده متقاضیان جدید با 100 پرونده و بررسی پرونده‌های ارسالی از تهران 60 پرونده مورد بررسی قرار گرفت.
وی در ادامه صحبت‌های خود از برگزاری فراخوان جشنواره منطقه‌ای اختراعات کوهرنگ خبر داد و گفت: این جشنواره ویژه چهار شهرستان چهارمحال و بختیاری، قم، مرکزی و اصفهان به میزبانی اصفهان انجام می‌شود.
رئیس دفتر نخبگان استان اصفهان با اشاره به اینکه هنوز زمان دقیق برگزاری این همایش مشخص نشده است، اضافه کرد: به احتمال زیاد در فاصله زمانی 23 تا 25 آذرماه همزمان با نزدیک شدن هفته پژوهش برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این استان از سوی کمیته برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی جشنواره‌های منطقه‌ای بنیاد ملی نخبگان به‌عنوان مرکز منطقه‌ای و برگزار کننده این دوره از جشنواره انتخاب شده است.
 اکبرزاده با اشاره به نحوه داوری اولیه و نهایی اختراعات تصریح کرد: مهمترین محورهای داوری، تازگی اختراع، قابلیت‌های کاربردی و صنعتی شدن و امکان‌پذیری برای بهره‌برداری اقتصادی از اختراع است.
وی با اشاره به شرایط پذیرش در جشنواره ادامه داد: اختراع باید دارای گواهی ثبت از داخل کشور و در پنج سال اخیر در اداره ثبت اختراع و مالکیت صنعتی جمهوری اسلامی ایران به ثبت حقوقی رسیده باشد.
رئیس دفتر نخبگان استان اصفهان اهداف برگزاری این جشنواره را ایجاد شور و نشاط علمی و ترویج فرهنگ اختراع، ابتکار و تجلی روحیه خودباوری عنوان کرد.
وی بیان کرد: ثبت‌نام برای حضور در جشنواره منطقه‌ای به‌صورت متمرکز و در قالب پرتال مرکزی بنیاد ملی نخبگان به آدرس http://isfahan.bmn.ir از هفتم مهرماه آغاز شده است.
وی تصریح کرد: برگزیده شدن اختراع در نمایشگاه منطقه‌ای منوط به تأییدیه علمی از بنیاد نخبگان است که تسهیلاتی نیز برای حمایت از بنیاد ملی نخبگان ویژه با امتیاز الف و ب در آن در نظر گرفته شده است.
به گزارش فارس، در این نشست تبادل نظر پیرامون فعالیت‌های بنیاد نخبگان، استاندار، شهردار، رئیس اسبق شهرک علمی تحقیقاتی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و رئیس مرکزی بیو تکنولوژی ایران انجام گرفت  و در مورد چگونگی برگزاری کیفی این جشنواره به تبادل نظر پرداختند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول