اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرمسئول کانون شهید آستان قائمشهر خبر داد:

راه‌اندازی نخستین خانه فرهنگی دیجیتال مساجد مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری شهید آستان قائم‌شهر از راه‌اندازی نخستین خانه دیجیتال مساجد استان مازندران خبر داد.

راه‌اندازی نخستین خانه فرهنگی دیجیتال مساجد مازندران
محسن جعفرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قائمشهر گفت: این خانه فرهنگی با مجوز مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: از آنجایی که نبوغ و استعداد جوانان در زمینه IT ایجاب می‌کرد که برای تاسیس مرکزی برای شکوفایی این استعدادها گام‌های موثری برداریم با مساعدت مسئولان کانون مساجد استان و هیئت امنای مسجد اقدامات اولیه صورت گرفت و فضای زیرین حسینیه سیدالشهدا(ع) و مسجدالاقصی قائم‌شهر به مساحت حدود 70 متر مربع در اختیار این امر مهم قرار گرفت.
مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شهید آستان قائمشهر خاطرنشان کرد: زمینه‌سازی  برای دسترسی عموم مردم به محصولات و محتوای فرهنگی سالم، حضور موثر جوانان و نوجوانان در فضای دیجیتال برای مقابله با تهدیدات نرم دشمن در جنگ سایبری، در اختیار قرار دادن اینترنت پاک و حلال به جوانان و نوجوانان و زمینه‌سازی روحیه پرسشگری در میان جامعه از مهم‌ترین اهداف ما است.
وی خاطر‌نشان کرد: استفاده از روش‌های نوین اطلاع‌رسانی در انعکاس اخبار و رویدادهای علمی، فرهنگی، اجتماعی، برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه خبرنویسی، طراحی سایت، وبلاگ‌نویسی، حمایت از نخبگان عرصه فناوری و شکوفا ساختن استعداد آنها، معرفی توان علمی جوانان و نوجوانان منطقه و تربیت محقق در فضای مجازی، تعمیق و تقویت پژوهش در علوم مختلف به ویژه امور دینی و اسلامی و عقلانی‌سازی اندیشه دینی و ورود آن به عرصه زندگی با استفاده از علوم روز، شناساندن مسائل جدید در حوزه‌های دینی و قرآنی و کاربست آن در زندگی با استفاده از منابع موجود در سایت‌های بزرگان دینی از اهداف دیگر راه‌اندازی این مراکز است.
این مسئول فراخواندن اهل نظر به ویژه جوانان فرهیخته و تحصیل کرده و اصلاح امور مربوط به مسجد، منطقه و شهرستان با به اشتراک گذاردن تجارب افراد، پدیدآوردن محیطی امن و مطمئن جهت پاسخ به نیازهای روز جوانان و نوجوانان، پرکردن خلاء تحقیقاتی موجود در بسیاری از زمینه‌های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی، دینی، گسترش فرهنگ قرآنی با استفاده از تکنولوژی روز در جامعه به ویژه اقشار جوان و نوجوان، ایجاد بانک اطلاعاتی دانش محور برای استفاده محققان، فعالان علمی و فرهنگی، ایجاد کتابخانه الکترونیک برای استفاده بهینه از منابع موجود، جهت‌دهی به سبک زندگی خانواده‌ها بر اساس الگوهای معارف اهل بیت(ع)، تقویت بنیه علمی دانش آموزان و دانشجویان با استفاده از سی‌دی‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی را در اولویت خود دانست.
جعفرزاده در پایان با اشاره به افتتاح قرائت‌خانه مناسب در مجاورت کتابخانه کانون و خانه دیجیتال اذعان داشت: با توجه به اینکه تمام این اقدامات توسط خیران و نمازگزاران مسجد صورت گرفته کمبودها و کاستی‌هایی نیز در تجهیز فضا وجود دارد که امیدواریم مسئولان مساعدت‌ و اقدامات لازم را در این بخش انجام دهند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول