اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

۱۱ خانه‌ دیجیتال در استان مرکزی فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۱۱ مرکز فرهنگی و خانه‌های دیجیتال در استان فعالیت دارند.

۱۱ خانه‌ دیجیتال در استان مرکزی فعالیت دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی، مصطفی مشایخی در مراسم افتتاحیه خانه دیجیتال استان مرکزی اظهار داشت: خانه‌های فرهنگی دیجیتال راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و دوری نسل جوان جامعه اسلامی از انحراف است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 11 مرکز فرهنگی دیجیتال در استان مرکزی خدمات اینترنتی پاک، محصولات فرهنگی و بازی‌های تولید داخل را به همشهریان عزیز ارایه می‌کنند.
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه از این تعداد یک مجتمع دیجیتال شهری و 10 مرکز در سطح مساجد استان راه اندازی شده است، اضافه کرد: مجتمع دیجیتالی استانی نیز به زودی در فرهنگسرای آیینه اراک راه اندازی می‌شود.
مشایخی با اشاره به جنگ نرم دشمنان و تهاجم فرهنگی که علیه ایمان و اعتقادات نسل جوان توسط دشمنان راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد: مرکز این جنگ نرم فضای مجازی است که مسئولان فرهنگی در راستای مقابله با این جنگ فرهنگی وظیفه سنگینی دارند.
 مهدی میلانی‌زاده نیز در مراسم افتتاح خانه دیجیتال استان مرکزی در مجموعه فرهنگی هنری آفتاب اراک گفت: علاقه‌مندان با حضور در این مراکز به بیش از سه هزار سایت و پایگاه اینترنتی مجاز و شناخته شده و پنج هزار محتوای نرم افزاری در قالب چندرسانه‌ای، بازی و آموزش دسترسی می‌یابند.
وی گفت: مراکز و شهرک‌های فرهنگی دیجیتال کار توزیع، عرضه و امانت سپاری آثار، محصولات و خدمات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را به عهده دارند.
مدیر اجرایی شبکه ملی فرهنگ ادامه داد: این مراکز با توجه به نفوذ و گستردگی در سطح کشور، در آینده‌ای نزدیک می‌توانند نقش مهمی در فضای دیجیتال کشور و مبارزه با جنگ نرم بازی کنند.
میلانی‌زاده با بیان این که مقوله آموزش هم تحت تاثیر این رسانه‌ها قرار گرفته، بیان داشت: امروزه با کمترین امکانات هر فردی صاحب رسانه و وبلاگ می‌شود و این موضوع فرصت‌های بسیاری پدید می‌آورد تا بتوانیم فرهنگ بومی خود را گسترش دهیم و با این ابزارها پیام خود را به دنیا برسانیم.
وی گفت: شبکه ملی فرهنگ مجموعه‌ای سازمان یافته از سامانه‌های برتر و دیجیتال با هدف استفاده از امکانات دیجیتال برای گسترش اهداف نظام است و دبیرخانه این شبکه در مرکز توسعه فن آوری و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراکز فرهنگی سطح کشور را تحت استانداردهای خاصی شناسایی می‌کند و ابزارهای دیجیتال و نرم افزارها را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد.
حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی نیز گفت: خانه‌های دیجیتال و مجتمع‌های شهری از نکات بدیعی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم و دهم راه اندازی کرده است.
وی با اشاره به گسترش روز افزون علم و فن آوری، افزود: دستیابی به علم و فناوری روز دنیا از مسائل مورد نیاز جامعه اسلامی است و راه اندازی خانه‌های دیجیتال نیز نقطه مثبتی در راستای اهداف نظام مقدس اسلامی است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول