اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) همدان مطرح کرد:

تلاش 4 جریان سیاسی برای تصاحب کرسی‌های مجلس

خبرگزاری فارس: مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: 4 جریان سیاسی برای تصاحب کرسی‌های مجلس فعالیت می‌کنند.

تلاش 4 جریان سیاسی برای تصاحب کرسی‌های مجلس
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علی‌اصغر آخوندی دوشنبه شب در سلسله نشست‌های سیاسی اساتید بسیجی همدان با مطرح کردن موضوع انتخابات مجلس نهم و تحولات کشور در سه ماه آینده اظهار کرد: این دوره از انتخابات مجلس به لحاظ شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی کشور، جهت‌گیری احزاب مختلف، به‌هم ریختگی در جبهه اصلاحات، حضور رسانه‌های خارجی و اوضاع خاص اقتصادی یکی از انتخابات مهم کشور طی سال‌های اخیر محسوب می‌شود.
وی افزود: دشمن انتخابات مجلس را برای تکرار حوادث تفرقه‌انگیز در تمام نقاط کشور نظیر فتنه 88 یک فرصت تلقی می‌کند و از همین روزها زمزمه مطرح کردن شبهه تقلب از اپوزسیون شنیده می‌شود.
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه مجلس نقش مهمی در تحولات کشور دارد، خاطرنشان کرد: مجلس ششم در خصوص مسائل هسته‌ای کشور با ارائه طرح دوفوریتی پذیرش پروتکل الحاقی به دولت عملاً یک گام به عقب آمد و دشمن در این حوزه پیشروی کرد.
وی خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم و برگزاری روند انتخابات بر محور قانون از نکات مهمی است که در این دوره باید لحاظ شود چراکه نخستین انتخابات کشور پس از فتنه سال گذشته است.
آخوندی با تأکید بر اینکه احزاب و جریان‌های سیاسی با استفاده از انتخابات مجلس به دنبال کسب آرا در انتخابات ریاست جمهوری آینده هستند، ادامه داد: جبهه‌بندی سیاسی احزاب با هم متفاوت است و جناح متصل به دولت نیز خود را به عنوان یک رقیب تلقی می‌کند.
وی با اشاره به افزایش بازدید از رسانه‌های خارجی در سال‌های اخیر گفت: طبق یک نظرسنجی از 80 شهر کشور میزان افزایش استفاده از ماهواره با وجود برخورد نیروهای انتظامی و نظامی نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) همدان خاطرنشان کرد: امنیتی کردن فضای انتخابات، جریان‌سازی فکری، ایجاد درگیری‌های قومی و مذهبی و تشدید اختلافات داخلی از اهداف مهم رسانه‌های خارجی به شمار می‌آید.
وی افزود: با توجه به ورود به دهه پیشرفت و عدالت نیازمند مجلسی با نمایندگانی ولایت‌مدار، اصولگرای راستین، انقلابی، کارآمد و پرتحرک، قانون مدار، مردمی و شجاع در برابر استکبار جهانی هستیم.
آخوندی ادامه داد: در حال حاضر چهار جریان اصولگرایی، اصلاح‌طلب، جریان وابسته به دولت و جریان پیرامون هاشمی رفسنجانی برای تصاحب کرسی‌های مجلس فعالیت می‌کنند که جریان اصولگرایی با شعار "وحدت حداکثری با محوریت جامعه روحانیت و مدرسین" و همچنین سازوکار 8+7 مشغول به انجام کار است.
وی با اشاره به راهبرد جبهه اصلاحات در این عرصه خاطرنشان کرد: تحریم، مشارکت به شرط آزادی زندانیان سیاسی، اعاده حیثیت از گذشته، تضمین سلامت انتخابات و نظارت خارجی و همچنین حضور بی‌قید و شرط حتی به قیمت عذرخواهی و از دست دادن پایگاه‌های داخلی شامل این موضوع می‌شود.
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) همدان اضافه کرد: دخیل کردن افراد معتدل، جنگ روانی علیه اصولگرایی، ادعای بی‌اعتمادی نسبت به سازوکار انتخابات، مطرح کردن شبهه تقلب و عدم موضع‌گیری کشور نسبت به حمایت غرب از طیف اصلاح‌طلب از دیگر راهبردهایی است که این جریان دنبال می‌کند.
وی گفت: احزاب اسلامی کار و عدالت و توسعه محور جریان وابسته به هاشمی رفسنجانی هستند که پروژه زیر سؤال بردن سلامت انتخابات را با باز کردن چتر حمایتی خود از 35 نماینده همگرای مجلس دنبال می‌کنند.
آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت جریان حاشیه دولت به نام جبهه عدالت و رفاه افزود: این جریان پروژه 16 ساله‌ای را با حمایت احمدی‌نژاد آغاز کرده است که هشت سال آن با شخص دیگری به غیر از رئیس جمهور فعلی و در دولت‌های بعدی رقم خواهد خورد.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور کشور کارهای متعدد، تأثیرگذار و قابل توجهی را در دولت‌های نهم و دهم در حق ملت روا داشته است، اظهار کرد: مستندسازی قوی از فعالیت‌های دولت و تمام کردن آن به نام خود، چینش مدیران طرفدار و حذف مخالفان، حمایت حداکثری از اطرافیان، تخریب و تفرقه در میان اصولگرایان و شناسایی کاندیداهای سفید و رأی‌آور از اهداف این جریان محسوب می‌شود.
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) همدان در ادامه اذعان کرد: جریان حاشیه دولت برای جذب جوانان برگزاری جشنواره‌های موسیقی و راه‌اندازی شبکه موسیقی ایرانیان در خارج از کشور را دنبال می‌کند.
وی اضافه کرد: استفاده از نمادهای باستان‌گرایی، برگزاری جشنواره‌های مختلف برای ترویج و بازگو کردن مکتب ایرانی و برنامه‌ریزی برای دیدار با دانشجویان و جذب این قشر در دستور کار جریان انحرافی قرار گرفته است.
آخوندی در پایان با بیان اینکه تنها 60 درصد از درآمدهای دولت از هدفمندی یارانه‌ها محقق شده است، خاطرنشان کرد: تلاش برای افزایش سطح توقعات با افزایش هدفمندی یارانه‌ها تا سقف 60 هزار تومان نیز از دیگر سیاست‌های جریان وابسته به دولت تلقی می‌شود در صورتی که تاکنون یارانه بخش صنعت و معدن پرداخت نشده است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول