اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور:

جریانات انحرافی می‌خواهند با پول مهره‌های خود را بالا بکشند

خبرگزاری فارس: جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور گفت: جریانات انحرافی در شهرستان‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا با پول مهره‌های خود را بالا بکشند.

جریانات انحرافی می‌خواهند با پول مهره‌های خود را بالا بکشند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالله گنجی در ششمین دوره آموزش مهارتی، تشکیلاتی مسئولان و شورای بسیج دانشجویی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به تحلیل آرایش گروه‌ها و جریانات سیاسی و انتخاباتی مجلس نهم شورای اسلامی، اظهار داشت: دانشجویان بسیجی در این فضا هستند و تحقیق می‌کنند زیرا در صحنه بودن جزئی از ویژگی‌های بسیجیان است.
وی با بیان اینکه از آغاز آفرینش انسان بر کره خاکی جنگ بین حق و باطل وجود داشته و تا ختم زندگی نیز ادامه دارد، افزود: توفیق حضور در جبهه حق به عنوان یک مبارز علیه باطل در صحنه بسیج میسر می‌شود.
این مسئول، سخت بودن تمایز چهره‌های انتخاباتی را یکی از حساسیت‌های مهم انتخابات مجلس نهم دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس نهم نخستین انتخابات پس از فتنه 88 و به همین دلیل اهمیت، حساسیت و پیچیدگی‌هایی دارد.
وی تصریح کرد: وضعیت کنونی انتخابات کشور از ابتدای انقلاب تاکنون تا این حد پیچیده نبوده و این وضعیت از سال‌های پس از 76 به گونه‌ای شده که در درون نیروهای انقلابی تفکیک نگرش‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

* میزان مشارکت مردم پای صندوق‌های رای اهمیت دارد

گنجی با بیان اینکه دشمن از هر فضایی برای سوء‌استفاده بهره می‌گیرد، اذعان داشت: در انتخابات مجلس نهم انتخاب کنندگان بیش از انتخاب شوندگان برای ما به ویژه برای غرب اهمیت دارد زیرا میزان مشارکت مردم پای صندوق‌های رای برای غرب قابل تفسیر است و آن را به هرگونه ارتباط بین مردم و نظام ربط می‌دهد.
وی، با تاکید بر اینکه گاهی مشارکت مردم در صحنه‌ها تهدیدات جدی را از کشور دور می‌کند، ابراز داشت: مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی شیرین‌تر از این است که بدانیم چه کسی رای می‌آورد.
جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور، انتخابات را فرصت و فضایی برای هرگونه تحلیل غرب از موضوع انتخابات ایران دانست و گفت: توجه به احتمالات انتخاباتی باید تیزبینی و تیزهوشی نیروهای بسیج را چند برابر کند.
 
* بازگشت به فضای عادی خواسته برخی از اصلاح‌طلبان است

وی با بیان اینکه درباره صحنه انتخابات و آرایش‌های موجود، چهار گرایش مختلف وجود دارد، خاطرنشان کرد: در جریان انتخابات عده‌ای تلاش می‌کنند که دایره گسترده‌تری را برای همگرایی حاکمیت نظام اسلامی به پای صندوق‌های رأی بیاورند.
گنجی تصریح کرد: در این جریان عده‌ای نیز نگاه همگرایی در حاکمیت دارند و بسیاری حاضر نیستند تا هستی خود را برای انقلاب دهند ولی عده‌ای دیگر که یارگیری و همگرایی بر حاکمیت دارند به دنبال فروپاشی و براندازی هستند که اغلب طیف قابل توجه داخلی و خارجی را شامل می‌شوند.
وی، دسته چهارم را دسته‌ای نامید که به دنبال پل‌زنی به حاکمیت هستند و این دسته از اصلاح‌طلبان جزو افرادی محسوب می‌شوند که در فتنه 88 پای آنها سر خورده و از دایره بیرون افتاده‌اند و اغلب چهره‌هایی هستند که ماهیت خود را پس از فتنه 88 نشان داده‌اند و دوست دارند مانند آقای خاتمی دوباره به فضای عادی برگردند.

* اتحاد نمایندگان مطالبه ماست

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه اصولگرایان موسوم به 8+7 یکی از سه ضلع انتخاباتی هستند، افزود: یک طیف این‌ها شامل افراد حزبی و جناحی راست سنتی هستند که جبهه پیروان خط امام و رهبری و روحانیون مبارز تهران، جامعه مهندسان، حزب موتلفه اسلامی و جامعه زینب را تشکیل می‌دهد.
وی، طیف دوم این گروه را مربوط به افرادی که پس از دوم خرداد 76 جزو رویش‌های انقلاب بودند دانست و خاطرنشان کرد: این افراد همان اصولگرایان تحول‌خواه هستند و محوریت آنها با جمعیت ایثارگران و رهپویان انقلاب است.
به گفته گنجی، ضلع سوم انتخابات شخصیت‌هایی هستند که حزب و گروه ندارند ولی دارای شخصیت‌هایی با سابقه هستند مانند لاریجانی، قالیباف، حداد، توکلی و ...
وی با اشاره به اینکه ضلع دوم انتخابات موسوم به جبهه پایداری است که بر دو طیف تقسیم شده‌اند، اظهار داشت: طیف نخست، بریدگان و اخراجیان دولت را تشکیل می‌دهند و طیف دوم افرادی هستند که با دولت‌اند و رئیس جمهور را قبول دارند ولی به دلیل جریان انحرافی ایجاد فاصله کرده‌اند.
این مسئول با اشاره به اینکه اتحاد این سه طیف مطالبه ماست، تصریح کرد: نمایندگان در این راستا از آیت‌الله مهدوی کنی خواسته‌اند که به جمع آنها بپیوندد تا اتحاد شکل گیرد.
 
* جریانات انحرافی با پول چهره‌های خود را بالا می‌کشند

گنجی با بیان اینکه اصلاحات چهره‌های خود را در شهرستان‌ها با پول بالا می‌آورند، اذعان داشت: فتنه‌گرانی که به دلیل بی‌بصیرتی به موج فتنه دامن زدند و مردم را در برابر نظام به خیابان‌ها کشاندند، تاکنون نیز نتوانسته‌اند حرف‌های خود را ثابت کنند.
وی افزود: جریانات انحرافی در شهرستان‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا با پول مهره‌های خود را بالا بکشند.
این مسئول به طیف دیگری از این گروه اشاره کرد و بیان داشت: افراد قابل توجهی که در زندان هستند و به مجامع بین‌المللی نامه می‌نویسند تا خواستار عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات شوند، شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات را بی‌اثر می‌دانند و اینها افرادی هستند که حتی برای رفتارهای خود نه سند ارائه کرده و نه اینکه عذرخواهی می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: آن دسته از افرادی که عذرخواهی کرده‌اند نیز تحلیل کرده‌اند که می‌توانند بدون صرف هیچ هزینه‌ای دوباره به صحنه سیاسی کشور برگردند.
 
* قانون انتخابات کشور توجهی به احزاب ندارد

گنجی با بیان اینکه قانون انتخابات ما توجهی به احزاب ندارد، تصریح کرد: از نظر شورای نگهبان صلاحیت فردی افراد در انتخابات بررسی می‌شود و آنها با علم به این قانون که نظام از نظر جناحی به آنان توجه ندارد در انتخابات شرکت می‌کنند.
وی، سران اصلاحات را جزو مهره‌های سوخته دانست و اذعان داشت: با وجود اینکه تابلوی اصلاحات دیگر رنگی ندارد ولی با این حال آنها وارد انتخابات می‌شوند زیرا صلاحیت فردی خود را بر صلاحیت جناحی برتر می‌دانند.
این مسئول اضافه کرد: باور ما این است که سه ضلع مذکور در انتخابات به‌هم بپیوندند و در راستای استقلال کشور تلاش کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول