اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

داشتن منش پهلوانی نام ورزشکاران را ماندگار می‌کند/ لازمه تقویت ورزش توجه به بعد اخلاق است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه توسعه و ارتقای ورزش قهرمانی در این استان نیازمند توجه به بعد اخلاق است، گفت: داشتن منش پهلوانی و اخلاق درست نام ورزشکاران را ماندگار می‌کند.

داشتن منش پهلوانی نام ورزشکاران را ماندگار می‌کند/ لازمه تقویت ورزش توجه به بعد اخلاق است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی شامگاه دوشنبه در همایش اخلاق و راهبردهای اسلامی در ورزش که در سالن آمفی تئاتر اداره کل ورزش و جوانان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: اگر ما از نظر فراوانی در کشور قهرمان‌های زیادی داشته باشیم ولی این ورزشکاران اخلاق ورزشی نداشته باشند، ارزشی نخواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه توجه به ارتقا و تقویت اخلاق ورزشی در کنار پرورش قهرمانان به ویژه در جوامع اسلامی امری ضروری است، تصریح کرد: تقویت این دو حوزه زمینه‌ساز حضور بیش از پیش ورزشکاران ما در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی خواهد شد.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان دوره قهرمانی برای ورزشکاران را کوتاه و مربوط به یک مقطع خاص زمانی دانست و افزود: این اخلاق ورزشی است که ورزشکاران را برای همیشه در اذهان و دل‌های مردم جاودانه می‌کند.
رجبی خاطرنشان کرد: اگر بزرگان ورزشی همچون پوریای ولی و پهلوان تختی امروزه به عنوان اسطوره‌های ورزش در دل و یاد مردم جاودانه شده‌اند به دلیل خلق و منش پهلوانی و خصلت جوانمردانه‌ آنان بوده است.
وی با بیان اینکه جهان اسلام الگوهای بزرگ و بی‌بدیلی در عرصه‌های ورزشی به خود دیده که الگوگیری از آنان موجب پیشرفت ورزشکاران و تقویت اخلاق ورزشی در آنان خواهد شود، تصریح کرد: الگوگیری ورزشکاران از امیرمومنان علی(ع) در زندگی فردی و اجتماعی راه رسیدن به اهداف را برای آنان هموار خواهد ساخت.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه به موفقیت‌های ورزشکاران کشور در رشته‌های مختلف در عرصه‌های جهانی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه حضور توانمند و مقتدر ورزشکاران این مرز و بوم در مسابقات بین‌المللی همواره موجب سربلندی کشور و ناامیدی و یأس دشمنان شده است.
رجبی تصریح کرد: خواندن سرود ملی در بسیاری از کشورهای جهان پس از کسب مقام‌های برتر رشته‌های ورزشی توسط ورزشکاران توانمند و متدین این مرز و بوم، دارای پیام‌های ارزشمندی به دشمنان این مرز و بوم است.
به گفته وی، حضور موفق جوانان ایران اسلامی در عرصه‌های سیاسی، علمی و ورزشی نشان از شکست دشمنان در رسیدن به خواسته‌های نا عقول و غیرانسانیشان است.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اضافه کرد: هر اندازه جوانان و نوجوانان ما به عنوان انسان‌های موفق در جوامع داخلی و خارجی حضور پیدا کنند، اقتدار و عزت ایران اسلامی بیشتر نمود پیدا می‌کند.
رجبی با بیان اینکه دشمنان سعی دارند از هر مسیر و روشی برای جلوگیری از رشد و توسعه کشور استفاده کنند، افزود: در این مسیر بیش از هر قشری، جوان و پویایی ما را هدف قرار داده‌اند.
به گفته وی، دشمنان این مرز و بوم امروزه با بهانه‌های پوچ و واهی و تحمیل تحریم‌های اقتصادی سعی دارد حرکت روبه جلوی ایران اسلامی را که ثمره ایثار و از خودگذشتگی شهدا و تلاش‌های جهادگونه جوانان این مرز و بوم دارد، متوقف سازند.

کردستان یکی از قطب‌های ورزش کشور است
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه از این استان به عنوان یکی از قطب‌های ورزش کشور در رشته‌های مختلف یاد کرد و افزود: تقویت و توجه به ورزشکاران مستعد و توانمند استان می‌تواند این کردستان را به یکی از استان‌های صادر کننده مربیان و ورزشکاران قهرمان کشور تبدیل کند.
به گفته رجبی، با وجود کمبود امکانات ورزشی به دلایل مختلف در این استان، سهم کردستان از ورزش قهرمانی کشور به تناسب جمعیت آن خوب و ستودنی است.
وی هشت سال جنگ تحمیلی و وجود مزدوران و خودفروشان در سال‌های نخست پیروزی انقلاب به منظور ناامن جلوه‌دادن و جلوگیری از پیشرفت این استان را یکی از عوامل عدم وجود زیرساخت‌های ورزشی با توجه به میانگین کشوری در این استان عنوان کرد و افزود: با وجود نبود زیر ساخت‌ها، تجهیزات و امکانات کافی حضور موفق جوانان این استان در مسابقات ورزشی بسیار چشمگیر است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه جوانان مستعد این استان توانسته‌اند با تکیه بر نیروی ایمان و حرکت جهادی تا حدودی این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند ولی برای رسیدن به نقطه مطلوب هنوز باید کار شود.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به تقویت و ارتقای ورزش استان شد و افزود: در طول سال‌های اخیر به یمن سفرهای هیئت دولت و سفر تاریخی مقام معظم رهبری، استان در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حوزه ورزش پیشرفت خوبی داشته است.
رجبی فراهم نمودن امکانات و تجهیزات ورزشی در کنار آموزش علوم مختلف ورزشی را در راستای تقویت ورزش قهرمانی استان ضروری خواند و گفت: توجه به این موضوعات می‌تواند استان را به یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های پرورش استعدادهای ورزشی کشور تبدیل کند.
وی از کردستان به عنوان یکی از استان‌های موفق در بحث تقویت و برگزاری ورزش‌های همگانی نام برد و یادآور شد: امروزه بسیاری از ورزش‌های همگانی همچون پیاده‌روی و کوهپیمایی در این استان به یک فرهنگ تبدیل شده و این نشان از توجه و علاقه مردم کردستان به ورزش است.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در پایان تلاش در راستای تقویت بیش از پیش ورزش به ویژه ورزش قهرمانی در استان را یکی از اولویت‌های مهم سپاه و بسیج خواند و خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج استان برای تقویت بیش از پیش این مهم آمادگی کامل دارد و توانسته در طول سال‌های اخیر نیز اقدامات ارزشمندی انجام دهد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول