اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران:

فعلاً برنامه‌ای برای افزایش یارانه نقدی نداریم

خبرگزاری فارس: وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: فعلاً برنامه‌ای برای افزایش یارانه نقدی نداریم.

فعلاً برنامه‌ای برای افزایش یارانه نقدی نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، شمس‌الدین حسینی شب گذشته در حاشیه جلسه شورای اداری استان مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهار نظر برخی رسانه‌ها درباره قول رئیس جمهور برای دو برابر شدن مبلغ یارانه‌ به شهروندان ایرانی اظهار داشت: رئیس جمهور در این باره توضیحاتی ارائه دادند و اعلام کردند این مسئله امکان دارد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: فعلاً برنامه‌ای برای افزایش یارانه نقدی نداریم.
وزیر اقتصاد و امور دارایی در پاسخ به سوالی درباره آغاز مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بیان داشت: قطعاً این اتفاق فردا نخواهد بود.
این مسئول با تاکید بر اینکه استان‌های شمالی به ویژه مازندران متناسب با ظرفیت‌های خودشان در طی سال‌های اخیر مورد توجه خاص قرار گرفتند، اضافه کرد: هر شهرستانی در مازندران بسیاری از پروژه‌های شاخص دارد که سال‌های سال بلاتکلیف بوده که با توجه دولت نهم و دهم به بهره‌برداری رسیدند.
وزیر اقتصاد با اعلام اینکه به برخی از پروژه‌های زیربنایی استان مازندران توجه ویژه‌ای شده، افزود: از مشکلات سال‌های متمادی در شمال کشور و مازندران ممنوعیت توسعه صنعتی بود که با مصوبه دولت این محدودیت برداشته شد.
حسینی مباحث شورای اداری مازندران را متفاوت دانست و تصریح کرد: باید برای کمبود اعتبارات در پروژه‌های مختلف از ظرفیت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی استفاده کرد.
وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به ظرفیت‌های موسسات بین‌المللی از جمله بانک توسعه اسلامی از مشارکت بانک جهانی در اجرای طرح فاضلاب ساری و بابل در مازندران خبر داد و گفت: با هماهنگی آبفای مازندران و بانک مرکزی چند قسط عقب مانده بانک جهانی پرداخت شد.
حسینی حمایت از سرمایه‌گذاری را از رویکردهای اساسی وزارت اقتصاد برشمرد و ابراز داشت: برای هر استانی امکان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی است و باید تلاش کنیم تا با حضور سرمایه‌گذاران ساخت و ساز و عمران و آبادانی را افزایش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه فقط از طریق کمک‌های دولتی و تسهیلات بانکی نمی‌توان به نتیجه رسید، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای سرعت دادن به پروژه‌ها استفاده کرد.
وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره کسری اعتبار 40 هزار میلیارد تومانی بودجه سال 1390 با اشاره به وضعیت بودجه عمومی کشور تصریح کرد: سازوکار مدیریت کشور در راستای بودجه‌های مشخصی است.
وی با اعلام اینکه همیشه پرداختی‌ها متناسب با دریافتی‌ها است، بیان داشت: اعتبار بودجه‌ای سال گذشته 90 درصد تحقق یافت.
حسینی از تلفیق منبع عمومی، منابع ملی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بودجه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر با 20 هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی شریک شویم می‌توانیم بیشتر از این مبلغ را برای رشد اقتصادی کار کنیم.
حسینی هدف‌گذاری قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را گام به گام برشمرد و یادآور شد: گام‌های این قانون متناسب با دستاوردهای مراحل قبلی برداشته می‌شود.
وی با تصریح این نکته که گام نخست قانون هدفمند کردن یارانه‌ها خوب برداشته شد، اضافه کرد: برخی با شروع قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تورم 70 درصدی را اعلام کردند که اصلاً واقعیت نداشت.
وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به اضافه شدن سالانه یک میلیون و 600 هزار خودرو در جاده‌های ایران اعلام کرد: با وجود این مسئله مصرف بنزین روزانه 4 میلیون لیتر کاهش یافت.
حسینی از صرفه‌جویی 6تا 7 هزار میلیارد تومانی پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در یک سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: راه موفقیت قانون هدفمند کردن یارانه‌ها همکاری و همراهی مردم بود که مردم کشورمان در یک سال گذشته این مسئله را ثابت کردند.
وی درباره سود سهام عدالت کسانی که برگه‌شان را در سال 1385 دریافت کردند، متذکر شد: تمام مشمولان این قانون سود سهامشان را دریافت کردند.
وزیر اقتصاد در پایان درباره ورود شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت به بورس اذعان داشت: در اجرای اصل 44 قانون اساسی این شرکت‌ها باید عام شوند تا به بورس ورود پیدا کنند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول