اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نویسنده و ناشر مازندرانی:

تسهیل خرید کتاب با یارانه‌ها محقق شود

خبرگزاری فارس: یک نویسنده و ناشر مازندرانی با اشاره به اینکه کیفیت محتوای کتاب، ساختار کتاب از نظر زیبایی شناسی و تسهیل در خرید کتاب موثر است، گفت: نهادهای فرهنگی از طریق یارانه و بن‌ها شرایط تسهیل خرید کتاب را فراهم کنند.

تسهیل خرید کتاب با یارانه‌ها محقق شود
فریده یوسفی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه کتاب مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: آشنایی نسل جوان با کتاب‌های بومی که در آن به معرفی پیشینه، فرهنگ، تمدن و آیین گذشتگان می‌پردازد به حفظ هویت فرهنگی کمک می‌کند.
وی با اعلام اینکه از دیر باز کتاب رکن اساسی آگاهی و یکی از شاخصه‌های مهم توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی محسوب می‌شد، خاطر نشان کرد: ما هر چه داریم از کتاب است و با کتابخوانی و بهره‌وری از آن این دین ادا می‌شود.
یوسفی با تاکید بر اینکه فرهنگ کتابخوانی باید در خانه و جامعه نهادینه شود، ابراز داشت: تحقق این امر مستلزم زیر سازی‌های فرهنگی است که باید در نهاد خانواده و جامعه ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه اگر تمام نمایشگاه‌های کتاب با برنامه‌ریزی  بر پا شود، نتیجه‌اش مثبت خواند بود، تصریح کرد: کتاب باید جدی گرفته شود هر کس هر جایگاهی که قرار دارد باید بداند کتاب نردبان ترقی‌اش بوده و مسئول که حتی برای موضوع و محتوای سخنرانی‌اش نیاز دارد که حداقل چند جلد کتاب را ورق بزند.
این نویسنده مازندرانی ابراز داشت: باید بدانید که جایگاه کتاب کجاست وقتی کتاب جدی گرفته شود مشکل کتابخوانی هم حل می‌شود و فرهنگ مطالعه گسترش می‌یابد.
مسئول انتشارات شلفین با اشاره به چاپ 60 عنوان کتاب درباره فرهنگ بومی مازندران از طریق این انتشاراتی گفت: حدود 20 عنوان کتاب نیز منتظر دریافت مجوز برای چاپ است.
 
* مطالعه کتاب‌های روش زندگی مشترک برای زوج‌های جوان
استاد حوزه و مسئول آموزش ستاد اقامه نماز استان مازندران ادامه داد: زوج‌های جوان قبل از ازدواج باید کتاب‌های مختلف پیرامون زندگی مشترک بخوانند.
حجت الاسلام و المسلمین ناصر نقی‌زاده در حاشیه بازدید نوزدهمین نمایشگاه کتاب مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری ابراز داشت: اهمیت کسب علوم مختلف به ویژه اشرف علوم (علم اعتقادات) بر کسی پوشیده نیست و برای رسیدن آسان به علوم مختلف با نوشتن و خواندن کتاب متفکران و اندیشمندان این هدف محقق می‌شود.
این استاد حوزه خاطرنشان کرد: برای استحکام روابط اعضای خانواده باید کتاب‌های مختلف را در زمینه‌های پزشکی، اخلاقی، اصول دین و فروع دین بخوانیم تا با کار بستن آنها در زندگی و یاد دادن به دیگران از نظر سلامتی جسم و روح برای خود و دیگران به ارمغان بیاوریم.
نقی‌زاده اذعان داشت: زوج‌های جوان قبل از ازدواج باید کتاب‌های مختلف پیرامون زندگی مشترک بخوانند و در تربیت فرزندان در زندگی به موفقیت واقعی برسند.
نوزدهمین نمایشگاه کتاب مازندران با حضور بیش از 30 ناشر استانی و 108 نماینده ناشران کشوری با ارائه بیش از 10 هزار عنوان کتاب از 23 تا 29 آبان در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران دائر است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول