اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ری:

ضمامت‌های بانکی بزرگترین معضل مشاغل خانگی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری با اشاره به پتانسیل‌های بالای این شهرستان در ارتباط با ایجاد مشاغل خانگی گفت: بزرگترین معضل ایجاد مشاغل خانگی خواست ضمانت برای اعطای تسهیلات است.

ضمامت‌های بانکی بزرگترین معضل مشاغل خانگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، جعفر باقری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ری به پتانسیل بالای شهرستان ری برای ایجاد مشاغل خانگی خبر داد و گفت: در شهرستان ری ظرفیت ایجاد مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار زیاد است اما معضل بزرگی که مانع فعالیت آنها می‌شود این است که برای دریافت تسهیلات نیاز به ضامن دارند که متاسفانه بیشتر این سرپرست‌های خانوار ضامن ندارند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری افزود: بر اساس دستورالعمل صادر شده در این زمینه بانک نباید ضمانت بگیرند که متاسفانه بانک‌ها به این دستورالعمل توجه نمی‌کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اعتباری که برای مشاغل خانگی تخصیص یافته تا پایان آذر ماه به پایان می‌رسد و اگر کوتاهی کنیم، این اعتبارات از دستمان می‌رود. 
باقری با اشاره به اینکه تعداد مشاغل ایجاد شده بیش از مقداری است که تاکنون ثبت شده است، عنوان کرد:  متقاضیان برای ثبت باید به سایت رصد مراجعه کنند و بعد از ورود به سایت 50 فیلد اطلاعاتی را باید تکمیل کنند که به دلیل زمان زیادی که برای ثبت این اطلاعات گرفته می‌شود از این مهم صرف نظر می‌کنند و نکته دیگر این است که بعضی از دستگاه‌های شهرستان فعالیت‌های اشتغال‌زایی و کاریابی را انجام می‌دهند اما این آمار در تهران ثبت می‌شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری با اشاره به تسهیلاتی که برای مشاغل خانگی پرداخت می‌شود، اظهار داشت: در بخش مشاغل خانگی تسهیلات 30 و 50 میلیون ریالی و به طرح‌هایی که در قالب پشتیبان ارایه شود تا یکصد میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.
وی در ادامه سهم شهرستان ری در ارتباط با ایجاد فرصت شغلی را 25 هزار فرصت شغلی اعلام کرد و گفت: تاکنون 6 هزار فرصت شغلی در این شهرستان فراهم شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با به‌وجود آوردن فرصت شغلی مبنی بر اینکه «ارگان‌هایی که در ایجاد اشتغال تلاش می‌کنند همانند مجاهدت در دوران دفاع مقدس است»، تصریح کرد: پتانسیل‌های بالاتر از این سهمیه اختصاص یافته در شهرستان ری وجود دارد و ما به این رقم اکتفا نکرده و با تلاش همه دستگاه‌ها بیش از این رقم را محقق می‌کنیم.
این گزارش حاکی است، این جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ری با حضور محمدحسین فروزان‌مهر معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نصرالله ابراهیمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران و سرپرست فرمانداری ری و اعضای این کارگروه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول