اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز معرفی متقاضیان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد.

ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، انوشیروان کاظمی در جلسه ستاد مشاغل خانگی فارس از آغاز معرفی متقاضیان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس بانک‌ها موظف شده‌اند پس از دریافت نامه تسهیلات حداکثر ظرف 30 روز نسبت به پرداخت تسهیلات یا عودت پرونده به دلیل عدم تکمیل مدارک به دستگاه‌های اجرایی اقدام کنند.
کاظمی افزود: مشاغل کوچک و مشاغل خانگی و روستایی در سرتاسر دنیا جزو مشاغلی به حساب می‌آیند که به راستی شغل مولد و کارا هستند و تجارب اقتصادی موفق نیز نشان داده است که این گونه مشاغل توانسته‌اند سایر حرفه‌ها را به گونه‌ای زنجیروار به یکدیگر وصل کنند که یک اقتصادی پویا را به وجود آورند و نمونه بارز آن کشور چین است.
وی در ادامه از تخصیص اعتبار 21 میلیارد تومانی برای ارائه این تسهیلات نیز خبر داد و بیان داشت: با اختصاص این اعتبار فرصت قابل قبول و مطلوبی برای بخش کشاورزی فراهم شده است تا بتوان از اشتغال در روستاها حمایت کرد و آن را توسعه داد.
کاظمی تصریح کرد: چنانچه دستگاهی موفق به جذب این اعتبار نشود، به دستگاه دیگری تخصیص داده می‌شود، بنابراین می‌طلبد تا بخش کشاورزی فارس با سرعت و در نظر گرفتن تمام اصول کارشناسی نسبت به جذب اعتبار اقدام کند.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تشکیل کارگاه آموزشی برای متقاضیان مشاغل خانگی و آموزش بهینه آنان را ضروری دانست و افزود: طی توافق با سازمان فنی و حرفه‌ای مقرر شده است تا تعدادی از افراد واجد شرایط به این سازمان معرفی شوند تا برای برپایی کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های توجیهی اقدام کنند.
کاظمی خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم تا عشایر نیز بتوانند از این تسهیلات به خوبی بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر کم شدن توان و پتانسیل منابع تولید و منابع آبی و نیز بروز پدیده خشکسالی، سبب شده است تا فشار بسیاری بر این منابع وارد شود و معیشت خانوارهای روستایی نیز با سختی روبه‌رو شود که طرح مشاغل خانگی بی‌شک می‌تواند به عنوان یک راهگشای مفید در راستای اشتغال اعضای خانوار و نیز افزایش بهره‌وری سرمایه و صرفه‌جویی در هزینه‌ها مؤثر واقع شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول