اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌‌توسعه اشتغال وزارت تعاون خبر داد:

ایجاد 500 هزار فرصت شغلی برای مشاغل خانگی طی سال جاری

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سهم مشاغل خانگی از 2.5 میلیون فرصت شغلی پیش‌بینی شده برای سال جاری 500 هزار فرصت شغلی است.

ایجاد 500 هزار فرصت شغلی برای مشاغل خانگی طی سال جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران محمد حسین فروزان مهر بعدازظهر امروز در کارگاه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ری به ظرفیت‌های موجود برای ایجاد مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: سهم مشاغل خانگی از 2.5 میلیون فرصت شغلی پیش‌بینی شده برای سال جاری 500 هزار فرصت شغلی است.
معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت‌نام 765 هزار نفر در کشور برای دریافت تسهیلات در بخش مشاغل خانگی خبر داد و گفت: تاکنون 765 هزار نفر برای دریافت تسهیلات در بخش مشاغل خانگی در کل کشور ثبت‌نام کردند که بیشتر آنان در مرحله صدور مجوز هستند.
وی با اشاره به سهم مشاغل خانگی عنوان کرد: سهم مشاغل خانگی در سند پشتیبان برنامه پنجم 19.4 درصد یعنی تعدادی بالغ بر 500 هزار فرصت شغلی در سال جاری است.
فروزان‌مهر با اشاره به کثرت ثبت‌نام شدگان خاطرنشان کرد: باید با جدیت بیشتری کارها دنبال شود و فرآیند امور به صورتی پیش رود که مجوزها خیلی سریع صادر و افراد بتوانند تسهیلات قرض‌الحسنه 30 تا 50 میلیون ریالی و همچنین 100 میلیون ریالی برای بحث خود اشتغالی را دریافت کنند.
معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به میزان رشته‌های مشخص شده برای مشاغل خانگی بیان داشت در حال حاضر بیش از 200 رشته برای اشتغال خانگی تعیین شده است و استانداردهای آن تعریف شده و افراد باید تاییدیه این مشاغل را از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای داشته باشند.
وی در ارتباط با میزان سهم اختصاص یافته در استان خاطرنشان کرد: برای این مهم سهم مشخصی به هر استان تخصیص داده شده است و هر استانی که فعالیت خوبی در این زمینه نداشته باشد این سهم از آن استان کسر و به استان‌هایی که فعالانه در این حوزه حضور داشته‌اند اختصاص می‌یابد.
معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان در ارتباط با فعالیت‌های استان‌های مختلف در بخش اشتغال‌زایی تصریح کرد: برخی از استان‌ها در زمینه ایجاد اشتغال خوب عمل کرده‌اند و بعضی دیگر آن انتظاری که از آنها می‌رفت را تحقق نداده و تحرک لازم را نداشتند که امیدواریم در مدت زمان باقی مانده این استان‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند.
‌انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول