اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد:

ثبت‌نام 18 هزار زنجانی در سایت مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در هفت ماهه نخست امسال در استان زنجان 18 هزار و 69 نفر برای مشاغل خانگی ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 18 هزار زنجانی در سایت مشاغل خانگی
فضایل مقدسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه بر اساس گزارش وزارت کار استان زنجان رتبه هشت را در بحث ثبت‌نام‌ مشاغل خانگی در سطح کشور کسب کرده است، اظهار داشت: تاکنون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تعداد 9 مجوز، سازمان بازرگانی 4 هزار مجوز و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان یک هزار و 446 مجوز در بخش مشاغل خانگی صادر کرده است.
وی از شهرستان خدابنده با 33 درصد به‌عنوان نخستین شهرستان استان زنجان در زمینه ثبت در سامانه مشاغل خانگی نام برد و افزود: شهرستان‌ زنجان با 27 درصد شهرستان‌های ابهر و طارم هر یک با 11 درصد، شهرستان‌های ماهنشان و خرم‌دره هر یک با هفت درصد و شهرستان ایجرود با پنج درصد در ثبت سامانه مشاغل خانگی استان زنجان  قرار دارند.
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه اعتبار اختصاص یافته به مشاغل خانگی 219 میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: 50 درصد اعتبارات مشاغل خانگی به کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 76 درصد اعتبارات مشاغل خانگی در اختیار استان است، تصریح کرد: این اعتبارات در اسرع وقت برای طرح‌های اشتغال‌زایی هزینه می‌شود.
مقدسی با بیان اینکه تاکنون 512 طرح اشتغال‌زایی در بخش مشاغل خانگی به بانک‌ها معرفی شده است، افزود: اعتبار طرح‌های معرفی شده 19 هزار و 820 میلیون ریال است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تشکیل کمیته ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، برگزاری همایش‌های مدون و تبیین قانون و دستورالعمل ساماندهی در دو گروه هدف شهری و روستایی، احصای رشته‌های جدید و قابل اجرا در قالب مشاغل خانگی و مطابق با مزیت‌های منطقه‌ای از جمله اقدامات انجام شده برای ایجاد مشاغل خانگی است.
وی با اشاره به اینکه از تعهد اشتغال شهرستان ماهنشان 51 درصد تحقق یافته است، خاطرنشان کرد: در دستگاه‌های اجرایی نیز برخی دستگاه‌ها همانند دانشگاه آزاد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادگستری عملکرد خوبی ندارند و در مقابل برخی دستگاه‌ها مثل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، بهزیستی و تاکسیرانی تحقق عملکرد 100 درصدی دارند.
مقدسی خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله دانشگاه زنجان، راه آهن، کمیته امداد امام خمینی و تربیت بدنی نیز مطابق برنامه زمان‌بندی ایجاد اشتغال تحقق اشتغال‌زایی دارند.
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: در مجموع برای ایجاد مشاغل خانگی 214 رشته در استان زنجان احصا شده است.
وی با اشاره به اینکه در استان زنجان 55 رشته بومی نیز متناسب با نیاز استان احصا شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون 18 هزار و 69 نفر در سامانه اشتغال خانگی در استان زنجان ثبت‌نام کرده‌اند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول