اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان خبر داد:

اختصاص 1446 فقره مجوز مشاغل خانگی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: یک هزار و 446 فقره مجوز مشاغل خانگی متعلق به اشتغال خانگی مستقل و پنج فقره آن به اشتغال افراد زیر پوشش صادر شده است.

اختصاص 1446 فقره مجوز مشاغل خانگی در زنجان
قاسم صیادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان همزمان با سراسر کشور از 28 آبان تا سوم آذر ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.
وی هدف از برگزاری این بازدید را آشنایی مردم و اقشار مختلف جامعه با آموزش‌های مهارتی و ظرفیت‌های آن در رسیدن جوانان جویای مهارت به اشتغال پایدار و تزریق نیروی انسانی ماهر به بازار کار عنوان کرد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزود: با توجه به تاثیر‌گذاری بالای اجرای بازدید همگانی در توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی و شناساندن آموزش‌های مهارتی برای اقشار مختلف جامعه و در راستای فعالیت‌ها و عملکردهای سازمان و وجود توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قابل توجه در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر کشور‌، این طرح به صورت هماهنگ کشوری از 28 آبان تا سوم آذر ماه سال جاری در همه مراکز آموزشی سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: همه علاقمندان می‌توانند برای بازدید از مراکز آموزشی در زنجان و شهرستان‌های تابعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.
صیادی ادامه داد: در راستای برنامه‌های عملیاتی سال جهاد اقتصادی، برای نخستین بار آزمون‌های ادواری متقاضیان سنجش مهارت به صورت هماهنگ و سراسری در کشور برگزار می‌شود که آزمون کتبی نخستین مرحله اجرای این طرح 20 آبان ماه در 23 حرفه به صورت متمرکز و 496 حرفه به صورت غیر متمرکز در 454 حوزه آزمون در 31 استان کشور به صورت چهار گزینه‌ای برگزار شد.
وی افزود: ثبت‌نام اینترنتی مرحله دوم آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت یکم تا دهم دی ماه سال جاری است و آزمون کتبی این مرحله در تاریخ چهاردهم بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از ثبت‌نام  یک هزار و 500 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در سایت مشاغل خانگی وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای سال جاری خبر داد.
این مسئول با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری پرونده یک هزار و 164 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی ثبت‌نام شده به صورت دستی توسط اداره کار بررسی شده، افزود: یک هزار و 587 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در سایت مشاغل خانگی وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام شده‌اند.
صیادی تعهد اشتغال از محل تسهیلات و توزیع آن را بین شهرستان‌های تابعه به میزان یک هزار و 500 نفر عنوان کرد و افزود: دوره‌های آموزشی در حرفه‌های مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری تا کنون به میزان 882 هزار و 685 نفر ساعت و 5 هزار و 174 نفر دوره در 95 حرفه و 332 دوره برگزار شده که 20 درصد ظرفیت آموزشی مراکز را در بر می‌گیرد.
وی گفت‌: تا کنون یک هزار و 446 فقره  مجوز مشاغل خانگی متعلق به اشتغال خانگی مستقل و پنج فقره آن به اشتغال افراد زیر پوشش  صادر شده است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در پایان اذعان داشت: تعداد افراد معرفی شده به بانک برای دریافت تسهیلات در مرحله نخست 29 نفر است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول