اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت:

برنامه‌های ماهواره‌ای تخریب ذهنیت‌هاست

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: برنامه‌های بی‌پایه و اساس ماهواره‌ها در سلامت فرهنگی ما تاثیرات منفی دارد و ذهنیت‌ها را تخریب می‌کند و ناکامی‌ زندگی‌ها را رقم می‌زند.

برنامه‌های ماهواره‌ای تخریب ذهنیت‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اکرم رحمانی عصر امروز در جمع بانوان بسیجی با اشاره به ترویج امر حجاب و عفاف در استان، اظهار داشت: زنان محور اصلی در دایره خانواده‌های خود هستند از این رو در جامعه نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.
وی با بیان اینکه زنان حتی با وجود درک بالا و تحصیلات عالیه مردان خود را به عنوان رهبر هرم در خانواده اکرام و تکریم می‌کنند، افزود: همواره در خانواده و جامعه باید یک نفر در راس هرم وجود داشته باشد تا تصمیمات نهایی را اتخاذ کند.
رحمانی گفت: اگر در خانواده جایگاه مرد تکریم و تبیین شود تمام اعضای خانواده به ویژه فرزندان از نتیجه شیرین چنین رفتاری در خانواده بهره‌مند شده و تکریم را در محیط گرم خانواده خود می‌آموزند.
استاد دانشگاه آزاد واحد رشت با اشاره به اینکه در جامعه کنونی ضرورت بازشناسی و تعریف درست از آزادی به وضوح احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: مادر، اعضای خانواده را مانند حلقه‌های زنجیر به یکدیگر متصل می‌کند به طوری که چنین وابستگی در هیچ سازمانی به وجود نمی‌آید.
وی نیاز به احترام را جزو اساسی‌ترین نیازهای بشر دانست و افزود: گذشت زمان و زندگی در کنار یکدیگر نباید منجر به از بین رفتن احترام بین اعضای خانواده به‌ویژه زن و مرد شود.
رحمانی با بیان اینکه ایجاد ارتباط کلامی و احترام در خانواده به‌عهده زن است، گفت: امروزه بسیاری از برنامه‌های بی‌پایه و اساس ماهواره‌ای منجر به ناکامی‌هایی در زندگی افراد به ویژه در جوانان شده است.‌
وی با تصریح بر اینکه برنامه‌های ماهواره‌ای در فرهنگ ما جایی ندارد و با ساختار نظام اسلامی ‌ما مغایرت دارد، تاکید کرد: مادران همانگونه که کودکان خود را در برابر ویروس آنفلوآنزا و وبا حفظ می‌کنند باید در برابر برنامه‌های ماهواره‌ای که منجر به تخریب ذهنیت کودکان می‌شود نیز حفظ کنند.
 
*تاثیر منفی ماهواره‌ها در فرهنگ مانند ایدز است
استاد دانشگاه آزاد واحد رشت تاثیرات منفی برنامه‌های بی‌محتوای ماهواره‌ای را مانند ویروس ایدز در سلامت فرهنگی جامعه دانست و اذعان داشت: برنامه‌های ماهواره‌ای مناسب سن و فرهنگ کودکان ما نیست به همین منظور آنها را دچار بلوغ زودرس کرده است.
وی تصریح کرد: اتفاقی در حال به‌وقوع پیوستن است که مادران ما از آن بی‌اطلاع هستند و ما در راستای ضرورت این امر مهم نیازمند مشاوره برای آگاهی رساندن به اولیا در مدارس هستیم.
رحمانی با اشاره به اینکه مطمئنا هیچ مادری دوست ندارد که دارای فرزند بزهکاری در آینده شود، افزود: برای مقابله با برنامه‌های ماهواره‌ای و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.
وی، جذب خوب، اعتمادسازی و در نهایت امر به معروف و نهی از منکر را از ویژگی‌های یک مشاور خوب دانست و خاطرنشان کرد: گاهی در این راستا مقداری خشونت نیز لازم است.
 
*مشاوره در سطح ابتدایی باید تقویت شود
این مسئول با بیان اینکه وجود برنامه‌های اینترنتی، استفاده نادرست از تلفن‌های همراه، اینترنت، بلوتوث و رایانه‌ها منجر شده تا سن بلوغ در سطح ابتدایی اتفاق بیفتد، تصریح کرد: روان‌شناسان باید در این موقع حساس افراد نیازمند را به درستی راهنمایی کنند زیرا برخی از روان‌شناسان ما تنها به دنبال درمان برخی از بیماری‌های رفتاری در کتاب‌ها و ترجمه‌های خارجی هستند غافل از اینکه اسلام درمان بیشتر بیماری‌ها را در یاد و ذکر نام خدا می‌داند.
رحمانی ادامه داد: در زمینه حجاب و عفاف و ترویج آن بین جوانان نباید به گونه‌ای باشد که تاثیر منفی بگذارد.
وی، مسئولیت هدایت افراد در این راستا را بسیار سنگین دانست و ابراز داشت: کودکان و جوانان ما با توجه به هوش بالای خود از بسیاری تهدیدات اجتماعی غافل هستند و این امر موجب صدمه رسیدن به آنها می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: هرگونه آگاهی بد و بدآموزی از سطح ابتدایی به راهنمایی و دبیرستان و سپس به دانشگاه‌ها کشیده می‌شود.

*جوانان قله‌های معنویت را فتح کنند
وی با بیان اینکه افراد و مسئولانی که کار فرهنگی می‌کنند حتی شب‌ها نیز باید از خواب گریزان باشند تا به هدف مطلوب خود برسند، یادآور شد: اگر دختران بسیجی ما در دانشگاه‌ها کرسی‌ها را با پیشرفت‌های علمی خود به دست بگیرند دیگر به جز اقلیت‌ها در دانشگاه‌ها نیستند و از سویی دیگر فرقه‌های انحرافی نیز دیگر جایی در دانشگاه‌ها نخواهند داشت.
رحمانی، نیاز به مشاوره به ویژه در سطح ابتدایی را یکی از ضروری‌ترین نیازهای جامعه خواند و افزود: در جهان رو به پیشرفت، جوانان ما باید در کنار فتح قله‌های علمی، قله های معنویت را نیز فتح کنند.
 انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول