اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر خبر داد:

فعالیت 50 کارشناس حوزوی در ‌شبکه ماهواره‌ای ولایت

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر (عج) از فعالیت 50 کارشناس توانمند حوزوی در شبکه ماهواره‌ای ولایت با میانگین 40 میلیون بیننده خبر داد.

فعالیت 50 کارشناس حوزوی در ‌شبکه ماهواره‌ای ولایت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید‌محمد حسینی‌قزوینی در چهل و هفتمین نشست تخصصی گفتمان عقاید و اندیشه‌ها با موضوع «بررسی واقعه غدیر و پاسخ به آخرین شبهات آن» که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در تثبیت جایگاه تشیع در جهان اظهار کرد: در گذشته، با تبلیغات سوء دشمنان، تشیع را مذهبی عقب‌‌افتاده خطاب می‌کردند، اما اکنون به برکت وجود علما و حوزه‌های علمیه، مذهب شیعه به مبانی مستحکمی که دارد در جهان شناخته می‌شود.
وی افزود: تبلیغات سوء وهابیت، عامل گسترش فرهنگ تشیع در عرصه بین‌الملل شده است، ترور شخصیت‌های اسلامی، منجر به نگاه جهانیان به شیعه و آرمان‌های آن شده است.
این استاد حوزه با اشاره به نفوذ افکار شیعی در بین سردمداران آمریکایی خاطرنشان کرد: اکنون مقامات بلندپایه آمریکایی می‌گویند که تنها راه اصلاح زندانی‌های این کشور، گرویدن آنها به تشیع است، چرا که تنها این مذهب است که می‌تواند انسان‌های گنهکار را هدایت‌ کند و آنها را با مبانی ارزشمند انسانی آشنا و تربیت کند.
حسینی‌قزوینی وظیفه مبلغان شیعی را بسیار مهم ارزیابی و بیان کرد: با توجه به جایگاه کنونی شیعه در جهان وظیفه مبلغان تشیع و فرهنگ ناب آن بسیار دارای اهمیت است.
وی به فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای وهابیت اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون شبکه‌های وهابیت، به صورت میانگین روزی هشت ساعت برنامه‌های به ظاهر علمی علیه شیعه تدوین و پخش می‌کنند.
این استاد حوزه با تأکید بر جایگاه هنر اسلامی در گسترش فرهنگ شیعه ادامه داد: طلاب باید در این جنگ تمام عیار رسانه‌ای با ابزار هنر درصدد پاسخگویی به شبهات روز علیه شیعه باشند.
حسینی‌قزوینی افزود: طلاب می‌توانند به سادگی در اینترنت و فضای مجازی کارهای تبلیغی خود را انجام دهند، جای تأسف است که این موضوع مهم هنوز مغفول مانده است.
وی با تأکید بر لزوم شناخت ابزار دشمن و به‌کارگیری آن در تبلیغ دینی عنوان کرد: باید دغدغه‌های شیعه و ندای هل من ناصر ینصرنی امام زمان(عج) را به درستی دریافت تا با ابزاری که دشمن درصدد انحراف شیعیان است، با آنها مقابله کرد.
رئیس موسسه تحقیقاتی ولیعصر (عج) با بیان اینکه در سایت‌هایی مانند سایت سنی‌نیوز مقاله‌هایی مانند «روز غدیر، سیاه‌ترین روز در تاریخ اسلام» درج می‌شود، اظهار کرد: طلاب و فضلای حوزه در هر مقطع تحصیلی که هستند در مقابل این جریان و فتنه‌ها مسئول هستند.
وی شبکه ماهواره‌ای ولایت که با حمایت آیت‌الله مکارم‌شیرازی راه‌اندازی شده است را کاری ارزشمند توصیف و اضافه کرد: این شبکه با حضور 50 کارشناس توانمند حوزه به موفقیت بزرگی در زمینه تبلیغ فرهنگ شیعی رسیده است، به گونه‌ای که اکنون 40 میلیون بیننده دارد و به اذعان مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، در حوزه مباحث دینی از شبکه‌های این مرکز نیز قوی‌تر عمل کرده است.
حسینی‌قزوینی با بیان‌ اینکه سایت ولی‌عصر (عج)، یکی از قوی‌ترین سایت‌های شیعه برای پاسخگویی به جدیدترین شبهات روز است، عنوان کرد: بحث صحت حدیث غدیر از جمله شبهاتی است که علیه تشیع وارد می‌شود و حتی در برخی از سایت‌های اهل‌سنت داخل ایران نیز مشاهده می‌شود.
وی تأکید کرد: مرحوم علامه امینی از 63 نفر از مشاهیر علمی اهل‌سنت، صحت حدیث غدیر را نقل کرده‌ است، با این کار علامه و دیگر علمای اسلامی، دیگر جای هیچ شکی در صحت این حدیث باقی نمی‌ماند.
حسینی‌قزوینی تفویض ولایت را امری الهی دانست و بیان کرد: در تفاسیر اهل‌سنت مانند تفسیر کشاف بیان شده است که بنا به آیات قرآن ولایت پیامبر(ص) امری محرز و روشن است، پیامبر اکرم(ص) در حدیث غدیر این جایگاه را به امام علی(ع) تفویض کردند و او را «ولی» بعد از خود برای امت خویش معرفی کنند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول