اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

حضور مسئولان مازندرانی در نماز جمعه‌ها کم است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر حضور مسئولان در نماز جمعه‌ گفت: حضور مسئولان در نماز جمعه‌های مازندران کم است.

حضور مسئولان مازندرانی در نماز جمعه‌ها کم است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله طبرسی ظهر امروز در همایش مسئولان دفاتر ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه استان مازندران با بیان اینکه نماز جمعه سنگر مردمی است، اظهار داشت: مسئولان دولتی کمتر در نماز جمعه‌ها حضور می‌یابند در حالی که باید با حضور در این سنگر در کنار مردم مسائل مورد نیاز جامعه که از سوی امامان جمعه مطرح می‌شود را بشنوند. 
نماینده ولی فقیه در مازندران ابراز داشت: در استان مازندران نخستین نماز جمعه در بابل و دومین نماز جمعه در ساری برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه برای بهتر برگزار شدن نماز جمعه نیاز به فداکاری زیادی است، تصریح کرد: بیش از 600 نماز جمعه در کشور برگزار می‌شود.
نماینده ولی فقیه در مازندران نماز جمعه را سمینار فرهنگی برشمرد و اضافه کرد: همه طبقات و اقشار مختلف جامعه در این سمینار فرهنگی و سیاسی حضور دارند و از این نعمتی که جنبه بازدارندگی دارد، استفاده می‌کنند.
این مسئول نماز جمعه را مانور اتحاد توصیف کرد و گفت: دشمن از این نماز جمعه می‌ترسد چون نماز جمعه قدرت دشمنان داخلی و خارجی را می‌شکند.
طبرسی نماز جمعه را مرکز وحدت دانست و خاطرنشان کرد: اجتماع نماز جمعه در شکل گیری وحدت در بین مردم نقش دارد.
وی با بیان اینکه نماز جمعه نماز دیانت  سیاست است، گفت: باید فواید دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نماز جمعه بازگو شود.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به حضور جوانان در نماز‌های جمعه یادآور شد: یکی از پارامترهای مهم نماز جمعه حضور جوانان است.
این مسئول با بیان اینکه پیروزی در جنگ تحمیلی از سنگرهای نماز جمعه شکل گرفت، ابراز داشت: نماز جمعه محل اعزام‌های جوانان به جبهه‌های جنگ علیه باطل بود.
طبرسی با اشاره به اینکه در طول سالیان انقلاب اسلامی دشمن ترورهای زیادی را در نماز جمعه برنامه‌ریزی و آنها را عملی کرده، ادامه داد: این مسئله نشان دهنده ترس دشمن از این سنگر بوده است.
وی با اعلام اینکه خنثی‌سازی بسیاری از تبلیغات منفی دشمنان علیه انقلاب نیز در نماز جمعه‌ها محقق شده، تصریح کرد: تمام رشته‌های دشمن در طول این سال‌ها علیه انقلاب در نماز جمعه پنبه شده است.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه مردم در برابر انواع تهدیدهای دشمن علیه انقلاب بدون عکس‌العمل و واهمه به زندگی خود ادامه می‌دهند، متذکر شد: این روند نیز از طریق تریبون نماز جمعه تقویت می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه باید جایگاه نماز جمعه تقویت شود، گفت: نباید به وضع موجود قناعت کرد و این فضا باید تقویت و برای جامعه و به ویژه جوانان جذاب شود.
طبرسی راه‌اندازی اتاق فکر در نماز جمعه‌ها را ضروری خواند و اذعان داشت: باید مسائل مورد نیاز جامعه در نماز جمعه بیان شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول