اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

رسانه‌ها در ترویج فرهنگ حفاظت منابع طبیعی پیشرو هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در دنیا رسانه‌ها در تبلیغ و ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی نقش پیشتاز و پیشرو را ایفا می‌کنند.

رسانه‌ها در ترویج فرهنگ حفاظت منابع طبیعی پیشرو هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایبعلی رحیمی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آب و خاک و منابع طبیعی در مشگین‌شهر اظهار داشت: براساس عملکرد رسانه‌ها صیانت از عرصه‌های جنگلی و مرتع باید به عنوان یک الگو و معارف عمومی به باور و نگرش حقیقی تبدیل شود تا همه خود را مسئول صیانت از این موهبت الهی بدانند.
وی تصریح کرد: با اقدامات حفاظتی و حراستی محدود نمی‌توان از کل جنگل‌ها و مراتع حفاظت و صیانت کرد بلکه حرکت در این مسیر به یک خیز عظیم و فرهنگ عمومی نیاز دارد تا همه بتوانند با احساس مسئولیت بیشتر از این نعمت بی‌پایان الهی پاسداری و صیانت کنند.
رحیمی ضرورت آموزش بهره‌برداران را با هدف پایداری برداشت خاطرنشان کرد و افزود: استان اردبیل با داشتن جنگل‌های انبوه و مرتع غنی از ذخیره‌گاه‌های منحصر به فرد جنگلی و مرتعی کشورمان به شمار می‌رود به طوری که وجود گونه‌های ژنتیکی ممتاز در ذخیره‌گاه‌ها یک امتیاز ممتاز و ارزشمند به حساب می‌آید.
این مسئول شهرستان مشگین را نیز از جمله مناطق سرسبز و دارای ارزشمندی منابع جنگلی و مرتعی توصیف کرد و ادامه داد: در این شهرستان با توجه به وجود مناطق جنگلی ارسباران و همچنین زیبایی‌های مرتع ییلاقی همه ساله شاهد حضور گردشگران طبیعی در این مناطق هستیم که به عنوان ژئوپارک طبیعی نیز این مناطق معرفی شدند.
رحیمی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در این شهرستان سال‌ها است که طرح تعادل ورود دام به مرتع اجرا می‌شود و علی‌رغم اجرای این طرح در فصل کوچ شاهد برخی تخریب‌ها در مناطق مرتعی هستیم که امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه از وارد آمدن خسارات کلی به این محدوده جلوگیری شود.
به گزارش فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به بارندگی‌های مناسب چند ماه گذشته در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: این بارش‌ها خبر از یک سال پر محصول و با دامنه افزایش تولید مرتع را می‌دهد که امیدواریم روز به روز بر دامنه این حرکت‌ها افزوده شود.
رحیمی در پایان سخنان خود دو عنصر اقتصادی و معیشت اعم از آب، خاک و گیاه اشاره کرد و افزود: در مناطقی نظیر مشگین‌شهر و گرمی که پوشش سبز آن حفاظت و صیانت شده ما قادر هستیم از وارد آمدن خسارات در حد لازم جلوگیری کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول