اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابهر خبر داد:

احداث 12 آبشخور فلزی توسط منابع طبیعی ابهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر از احداث 12 آبشخور فلزی توسط منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

احداث 12 آبشخور فلزی توسط منابع طبیعی ابهر
علیرضا الهیاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای روستاییان و بهره‌برداران از برنامه‌های شهرستان است که در شش ماهه نخست سال جاری برنامه‌های مختلفی در این راستا برگزار شده است.
وی افزود: تعامل با روحانیون منطقه در راستای آگاهی بخشی به مردم در زمینه منابع طبیعی و لزوم حفظ و حراست از آن از برنامه‌هایی است که در سال‌جاری به نحو مطلوبی اجرایی شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: در زمینه اجرای برنامه‌های حفاظتی در شهرستان ابهر، یگان حفاظت شهرستان در راستای جلوگیری از تصرفات برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده است.
این مسئول  با بیان اینکه در روستاهای مختلف شهرستان هر گزارشی که در راستای تخریب و یا تعرض به منابع طبیعی ارائه شود پیگیری می‌شود، افزود: در صورت تایید تخلف ابتدا تعهد اخذ شده و در صورت تکرار برخوردهای لازم با متخلفان صورت می‌گیرد.
الهیاری با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان ابهر، بیان داشت: بیشترین میزان اعتبارات استان به شهرستان ابهر تخصیص یافته و برنامه‌های مختلفی از سوی اداره شهرستان در بخش‌های مختلف اجرایی می‌شود.
وی برگزاری طرح‌های مختلف در قالب طرح هجرت را از برنامه‌های سال جاری برشمرد و گفت: در قالب یک صد نفر روز احداث بند و رسوب‌گیری در سال جاری انجام شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر احداث 12 آبشخور فلزی را از برنامه‌های اجرا شده در سال جاری عنوان کرد و بیان داشت: اجرای برنامه‌های کپه‌کاری، قرق مرتع و بذرکاری در شش ماه نخست سال جاری انجام شده است.
این مسئول تعیین و تکلیف اراضی، رسیدگی به پرونده‌های مراجعان را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در شش ماهه نخست سال جاری برشمرد و افزود: در شهرستان ابهر به دلیل کوهستانی بودن منطقه میزان اعتراضات و تشکیل پرونده برای تخلفات نسبت به سایر شهرهای استان ناچیز است.
الهیاری با اشاره به اعلام دیر هنگام بودجه سال جاری، یادآور شد: گرچه اعتبارات سال جاری به موقع اعلام نشد، اما با توجه به فصل کاری منابع طبیعی مشکلی در این راستا برای شهرستان به وجود نیامد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه به مقوله ترویج در کنار ارائه آموزش‌های لازم به مردم تاکید کرد و افزود: ترویج در کنار ارائه آموزش‌های لازم معنی پیدا می‌کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم به مرتع‌داران به دلیل عدم آگاهی آنان موجب ارتقای برنامه‌های آموزشی و آگاهی مردم می‌شود.
این مسئول گفت: اگر ترویج اصولی در برنامه‌ها در نظر گرفته شود فعالیت‌های منابع طبیعی به صورت مطلوب برگزار می‌شود، ولی در این زمینه تنها نباید یک دستگاه مسئول همه برنامه‌ها باشد.
الهیاری بر لزوم حمایت همه دستگاه‌های اجرایی از طرح‌های ترویجی تاکید کرد و اذعان داشت: منابع طبیعی باید به عنوان منبع عمومی در دروس مدارس گنجانده شود.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول