اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد:

نیاز 720 میلیارد ریالی ساخت مدرسه در مسکن مهر

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی اعتبار موردنیاز برای ساخت مدرسه در واحدهای مسکن مهر این استان را 720 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این اعتبار باید طی 5 سال تأمین و برای احداث مدرسه در مجتمع‌های مسکن مهر صرف شود.

نیاز 720 میلیارد ریالی ساخت مدرسه در مسکن مهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت پیش از ظهر امروز در دوازدهمین نشست شورای مسکن خراسان شمالی اظهار داشت: بر همین اساس از دولت انتظار می‌رود تا اعتبارات مربوط به احداث مدارس در واحدهای مسکن مهر را تأمین و در اختیار استان قرار دهد.
وی با بیان اینکه ساخت تعدادی مدرسه در واحدهای مسکن مهر استان اجرایی شده است،‌از نوسازی مدارس خواست تا این پروژه های آموزشی را پیش از شهریور آماده و آن را تجهیز کند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه بر اساس وعده بنیاد مسکن سه لاین بلوار منتهی به گلستان شهر تا بهمن امسال آماده خواهد شد، گفت: لاین دیگر این بلوار نیز بر اساس برنامه طی سال آینده اجرا و آماده می‌شود.
وی با بیان اینکه خدمات عمومی به این شهرک اقماری انتقال یافته اظهار امیدواری کرد تا این خدمات اعم از؛ آب، برق، تلفن و گاز حداقل به ساکنان فاز یک گلستان‌شهر آماده و تحویل شود.
شفقت در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به مقررات مبحث 19 در ساختمان سازی و استفاده بهینه از منابع اظهار داشت:‌ نظام مهندسی در زمینه تبیین این موضوع از طریق رسانه‌ها مسئولیت دارد.
وی گفت: با رعایت این مقررات در ساختمان سازی علاوه بر استفاده بهینه از امکانات و منابع، از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری خواهد شد.
استاندار خراسان شمالی همچنین در بخش دیگری با اشاره به تولیدات مصالح ساختمانی در استان بر لزوم خرید مصالح تولید استان در ساخت و سازها تاکید کرد.
وی اظهار داشت: مصالح ساختمانی باید از داخل استان تأمین شده و این رویکرد منجر به تقویت واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی و کار و اشتغال خواهد شد.
رئیس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان شمالی هم در این نشست گفت: تأمین مدرسه در واحدهای مسکن مهر از دغدغه های این سازمان بوده و در این راستا اقدامات مطلوبی را انجام داده است.
علی فخرانی با بیان اینکه 10 میلیارد ریال از محل فروش زمین از سوی مسکن و شهرسازی به ساخت مدرسه در واحدهای مسکن مهر اختصاص یافته، افزود: این اعتبار برای اجرای مدرسه در اختیار نوسازی مدارس استان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول