اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان جنوبی؛

3 مورد مشکوک به تب کریمه‌کنگو شناسایی شد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و رئیس مرکز بهداشت خراسان جنوبی از وجود سه مورد مشکوک ابتلای به بیماری تب خون‌ریزی‌ دهنده کریمه کنگو در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد.

3 مورد مشکوک به تب کریمه‌کنگو شناسایی شد
کامبیز مهدی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند گفت: تب کریمه کنگو یکی از بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام است که در دام علائم خاصی ندارد ولی در صورت انتقال این بیماری به انسان عوارض خطرناکی را به دنبال دارد.
وی افزود: تاکنون در استان ما یک مورد قطعی از پرستاران بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند وجود داشته که سبب مرگ این فرد شد همچنین یک مورد محتمل نیز در حال حاضر در استان وجود دارد که در دست بررسی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه اقدامات قرنطینه‌ای برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری در استان انجام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر قرنطینه جایگاهی ندارد.
مهدی‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر بحث مراقبت بیماری مطرح است که به جد پیگیری می‌شود و نظام مراقبت این بیماری در استان فعال است.
وی به وضعیت این بیماری در سایر نقاط کشور نیز اشاره کرد و گفت: در دو استان مجاور خراسان جنوبی یعنی سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی بیشترین مورد قطعی و محتمل بیماری را داریم و در سایر استان‌ها نیز سالیانه موارد موردی مشابهی گزارش می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عامل اصلی شیوع این بیماری در خراسان جنوبی را ورود دام آلوده قاچاق به استان عنوان کرد و اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری لازم است که دقت بیشتری در این بخش صورت گیرد.
مهدی‌نژاد ادامه داد: این مجموعه در بحث آموزش موارد پیشگیری از ابتلای به این بیماری در چند وقت اخیر تلاش زیادی را انجام داده است که بسیار موثر بوده به ویژه در ایام عید قربان توصیه‌های زیادی به مردم برای استفاده از گوشت‌های بهداشتی شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول