اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار انجام شد؛

اجرای طرح بیماریابی اکتیو مالاریا در عسلویه

خبرگزاری فارس: مسئول واحد پیشگیری شبکه بهداشت کنگان از اجرای طرح بیماریابی اکتیو مالاریا در عسلویه خبر داد.

اجرای طرح بیماریابی اکتیو مالاریا در عسلویه
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، محمود میرحاجی عصر چهارشنبه در بازدید از مراکز بهداشتی بخش عسلویه اظهار داشت: کیفیت‌بخشی به سطح خدمات بهداشتی و درمانی در این شهرستان از مهم‌ترین اولویت‌های این شبکه در سال جاری است.
وی افزود: کنگان به دلیل مهاجرپذیر بودن نیازمند توجه بیشتر به وضعیت سلامت و بهداشت است و این مهم مورد تاکید همه مسئولان قرار دارد.
میرحاجی از اجرای طرح بیماریابی اکتیو مالاریا در عسلویه خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح برای نخستین بار در بندر عسلویه در شهرستان کنگان برگزار شد.
مسئول واحد پیشگیری شبکه بهداشت کنگان درباره جزئیات این طرح گفت: پس از بحث و تبادل‌نظر با توجه به شرایط منطقه و مجاورت با استان‌های مالاریاخیز جنوب کشور و مهاجر پذیری منطقه، عملیات بیماریابی فعال در سطح شهرستان کنگان انجام شد.
میرحاجی ادامه داد: این عملیات توسط تیم بیماریاب مالاریای عسلویه به منظور شناسایی محل سکونت افاغنه و بلوچ که از گروه‌های مهم هدف ما در این عملیات هستند در قالب 3 گروه 3 نفری به تعداد 9 نفر با نظارت کارشناسان واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها و کارشناس حشره‌شناسی پزشکی انجام گرفت.
وی اضافه کرد: قبل از شروع عملیات ضمن مشخص کردن خط سیر گروه‌ها، محدوده لام‌گیری و همچنین آموزش‌های لازم در ارتباط با نحوه لام‌گیری، توسط کارشناس برنامه ارائه شد.
این مسئول یادآور شد: در این گروه‌بندی سعی شد از افراد با تجربه‌تر و کارآزموده‌تر تیم در هر گروه استفاده شود. میرحاجی گفت: این طرح در نیمه دوم آبانماه به مدت یک هفته برگزار شد که در طول این عملیات تعداد 721 لام خون محیطی از گروه هدف گرفته شد.
مسئول واحد پیشگیری شبکه بهداشت کنگان متذکر شد: همچنین نقشه اپیدمیولوژیک از محل اسکان گروه هدف در منطقه برای انجام مداخلات بعدی در برنامه تهیه شد.
میرحاجی در پایان اذعان داشت: از همه توان موجود برای بهبود شاخص‌های بهداشتی درمانی در این شهرستان بهره می‌بریم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول