اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون تبلیغات اسلامی کردستان:

جلوگیری از آسیب‌های عزاداری نیازمند همکاری است

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: باید از آسیب‌های عزاداری جلوگیزی شود و این مهم نیازمند همکاری ادارات و هیئت‌های مذهبی است.

جلوگیری از آسیب‌های عزاداری نیازمند همکاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام ولی الله مصائبی ظهر امروز در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی اظهارداشت: قمه‌زنی و گل‌گیری از جمله آسیب‌های عزاداری است که سالانه در برنامه‌های ایام تاسوعا و عاشورا در مراسم عزاداری دیده شده و از این‌رو باید امسال از این آسیب‌ها جلوگیری شود.
وی افزود: مجالس عزاداری ائمه اطهار به آسیب شناسی نیاز دارد و باید در این راستا همفکری و هماهنگی لازم انجام شود.
وی همچنین ایجاد تعادل و هماهنگی برای استفاده از مداحان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید از مداحان توانمند بومی و غیربومی در برنامه‌های ایام محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا استفاده شود.
معاون امور فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: آنچه که موجب برگزاری باشکوه‌تر برنامه‌های ایام محرم می‌شود همکاری و مشارکت بازاریان و اصناف در ایام تاسوعا و عاشورا است.
حجت‌الاسلام مصائبی با اشاره به اینکه صدا و سیما باید با پوشش مناسب خبری بتواند برنامه‌های این ایام را منعکس کند، ادامه داد: توزیع تراکت و بسته‌های فرهنگی در این ایام نیز از لازم و ضروری است.
وی اضافه کرد: اعزام بازرسان در ایام محرم از سوی شورای هیئت‌‌های مذهبی استان نیز برای جلوگیری از آسیب‌ها در این ایام انجام می‌شود.
وی پر رنگ کردن فعالیت‌های امر به معروف و نهی از منکر و حمایت بازرگانی در راستای توزیع نذورات را نیز خواستار شد و بر توجه به این مهم نیز تاکید کرد.
معاون امور فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان در پایان فلسفه تشکیل ستاد شئون را برنامه‌ریزی برای برنامه‌های مناسبتی ذکر کرد و گفت: باید در این راستا اعضای ستاد با هم در تعامل باشند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول